• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403041711525
  • خبرنگار : 50592

نیمه مردادماه آخرین مهلت ارسال اثر به دومین جشنواره داستان کوتاه میبد

نیمه مردادماه آخرین مهلت ارسال اثر به دومین جشنواره داستان کوتاه میبد

ایسنا/یزد دومین جشنواره داستان کوتاه میبد با موضوع محیط زیست به منظور شناسایی و پرورش نویسندگان و نوقلمان به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره محیط زیست میبد و سرای اهل قلم در مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش‌ محیط زیست شهری و محیط زیست روستایی و مراتع برگزار می‌شود و بخش ویژه این جشنواره به موضوع «قوچ» که نماد حیات وحش شهرستان میبد است، اختصاص یافته است.

از موضوعات پیشنهادی جهت نوشتار متن برای جشنواره مذکور می‌توان به جام سفالین شهر(محیط زیست در نقش‌های سفال و سرامیک میبد)، میبد منهای یک(حذف یک عنصر نامطلوب زیست محیطی از شهر)، زباله و معضلات آن، برو بیای میبد (حمل و نقل و ترابری)، صنایع پاک (تهدیدها و فرصت های صنایع در عرصه زیست محیطی)، هوای شهر را دارم(آینده نگاری محیط زیست شهری)، دانش بومی در حفظ محیط زیست و شهرم اگر این چنین بود، بهترین بود، اشاره کرد.

قالب‌های نگارش متون این جشنواره به صورت داستانک (کمتر از ۷۰۰ کلمه) و داستان کوتاه (بین ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه) تعیین شده و هر چند برای شرکت‌کنندگان محدودیت سنی منظور نشده ولی هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر دو اثر ارسال کند.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، آثار ارسالی که قبلاً چاپ شده است ترتیب اثر داده نمی‌شود و داستان‌های ارسالی نیز پس داده نخواهد شد. ضمن این که به منظور رعایت عدالت، داوری آثار در دو رده سنی زیر ۱۴سال و بالای ۱۴سال انجام می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار و ثبت نام جهت شرکت در این جشنواره، نیمه مردادماه سال جاری و اختتامیه جشنواره نیز در مهر ماه برگزار خواهد شد و قرار است به برگزیدگان جمعاً به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی علاوه بر چاپ داستان‌های برگزیده به همراه معرفی نویسنده در کتاب دوم داستان کوتاه میبد، داداه شود.

به تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در جشنواره و به برگزیدگان علاوه بر جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره هم اعطا خواهد شد.

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۰۳۷۵۸۹۳۷۱ ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha