• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99040403799
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار لرستان:

فاز نخست پالایشگاه پلدختر تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

فاز نخست پالایشگاه پلدختر تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: فاز نخست پالایشگاه پلدختر تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اسد عبداللهی امروز چهارم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه بررسی مسائل و مشکلات پالایشگاه پلدختر لرستان جهت تسریع در بهره‌برداری طرح با حضور نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پلدختر و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان به‌منظور بررسی مشکلات و مسائل پیش رو، با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های بزرگ و اساسی استان لرستان پالایشگاه پلدختر است، اظهار کرد: در استان ۱۱۰ پروژه تحت عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید تعریف شده است که یکی از این پروژه‌ها پالایشگاه پلدختر است.

وی ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران این پروژه پالایشگاه پلدختر، تصریح کرد: در شرایط تحریمی اجرای چنین پروژه‌هایی می‌تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: این پروژه اولین پروژه بخش خصوصی کشور است که بدون استفاده از تسهیلات دولتی اجرا می‌شود.

عبداللهی اضافه کرد: سرعت اجرای این پروژه چشمگیر است به‌طوری‌که با گذشت ۱۱ ماه از اجرای پروژه فاز نخست آن تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه زمینه و بستر سرمایه‌گذاری برای سایر صنایع ایجاد شده است، افزود: این پروژه می‌تواند به‌عنوان الگویی برای شهرستان و استان لرستان تعریف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به‌ضرورت اخذ مجوزهای محیط‌زیست و همکاری صنعت و معدن، تأکید کرد: راه دسترسی پالایشگاه تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف شود و با همکاری دستگاه‌های اجرایی نواقص مربوط به آب برق و گاز و سایر زیرساخت‌های لازم حداکثر تا یک ماه آینده فراهم شود.

گفتنی است پالایشگاه پلدختر اولین پروژه خصوصی کشور است که در چهار فاز به بهره‌برداری خواهد رسید و خوراک آن نفت خام است و در فاز اول گازوئیل، قیر و لوبکات تولید خواهد شد.

لوبکات جزء اصلی و ماده اولیه تولید روغن‌موتور که حدود ۸۵ الی ۹۵ درصد آن را تشکیل می‌دهد، یکی از برش‌های (محصولات) نفتی بنام برش روغن یا لوبکات (lube cut) است که در این پالایشگاه‌ها تأمین شده و در پالایشگاه‌های روغن، عملیات پالایش روی لوبکات انجام شده و ماده‌ای به نام روغن پایه به‌عنوان ماده اصلی روغن‌های موتوری، صنعتی و گریس از آن به دست می‌آید.

این پالایشگاه به‌طور مستقیم ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است و امیدواریم با ایجاد پالایشگاه پلدختر به‌عنوان اولین واحد صنعتی شهرک صنعتی این شهرستان، سایر واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ در این عرصه ایجاد شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha