• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99040403456
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان:

به دنبال تقویت گردشگری غرب کشور هستیم

به دنبال تقویت گردشگری غرب کشور هستیم
سمت چپ، رئیس کمیسیون گردشگری شورا

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: کروناویروس آسیب‌های زیادی به حوزه‌های مختلف مانند حوزه‌های اقتصادی، آموزشی، کسب‌وکار و از همه مهمتر حوزه گردشگری کشور زده است.

حسین قراباغی چهارشنبه ۴ تیرماه در دومین نشست تخصصی «کرونا و ‌کسب و کارهای آسیب دیده با محوریت گردشگری» که به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا)، دفتر همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه آسیب‌های گردشگری در حین شیوع کروناویروس و پس لرزه‌های بعد از آن مشهود است، گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده این قضیه ادامه دار خواهد بود و اقدامات فراوانی در مباحث تقویت کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و مخصوصا گردشگری شده است.

وی اضافه کرد: نخستین کسب و کاری که دادستان برای تعطیلی‌اش اقدام کرد، تأسیسات گردشگری بود که هم کار پسندیده‌ای بود و هم برای کسانی که دغدغه گردشگری دارند ناراحت کننده بود.

قراباغی بیان کرد: آخرین جایی که مجوز بازگشایی گرفت تأسیسات گردشگری مانند هتل‌ها، خانه مسافرها و تالارها بودند که این هشداری بود که بیشترین آسیب کروناویروس به این حوزه و کسب و کارهای مرتبط با آن وارد شده و متأسفانه این بخش متضرر شده در جلسات هیئت دولت کمتر دیده شد.

وی با بیان اینکه اقداماتی در مدیریت شهری در حد وسع انجام شد اما خیلی تأثیرگذار نبود، گفت: بخشودگی عوارض تأسیسات که البته مدت دار است، بخشودگی مالیات، پرداخت مبالغ بلاعوض و وام‌های قرض‌الحسنه برای حمل و نقل درون شهری از جمله این اقدامات بود.

عضو ‌شورای شهر همدان اضافه کرد: انتظار می‌رفت که دولت و مجلس شورای اسلامی قوانین خوبی برای این حوزه تصویب کنند که متأسفانه انجام نشد و مجلس که باید قانون گذاری داشته باشد کمرنگ دیده شد.

قراباغی خاطرنشان کرد: کسانی که در این مدت ضرر کرده‌اند در پساکرونا هم آسیب خواهند دید و تأسیسات گردشگری در پرداخت هزینه‌های جاری به مشکل برمی‌خورند، ما اعتقاد داریم نشست‌ها و گفتگوهای تخصصی می‌تواند راهکارهای مناسبی برای تقویت کسب و کارهای آسیب دیده داشته باشد.

وی اظهار کرد: وام‌های وعده داده شده به برخی حوزه‌های کسب و کارهای آسیب دیده مُسکن هستند و هزینه‌های جاری را پوشش می‌دهند اما چون این قضیه ادامه دارد باید فکر اساسی بشود.

قراباغی با توضیح شرایط مدیریت در دوران قبل، حین و پس از بحران گفت: برای دوران پس از بحران باید ایده و پیشنهاداتی ارائه شود و با همگرایی و همسویی ایده‌هایی به نمایندگان استان بدهیم تا قانون‌گذاری کنند، متأسفانه ما تاکنون پیشنهاداتی داده‌ اما نتیجه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه در گردشگری داخلی پیش از کرونا هم اعتقاد داشتیم باید از ظرفیت هدفمند استفاده شود، اظهار کرد: نقش خبرنگاران می‌تواند برای تأسیسات گردشگری جذاب در استان مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال تقویت گردشگری غرب کشور هستیم، یادآور شد: از سال گذشته به دنبال بستن تفاهم نامه با استان‌های کرمانشاه و کردستان در این حوزه بوده‌ایم تا از ظرفیت‌ استان‌های همجوار استفاده کنیم.

قراباغی ادامه داد: اگر بخواهیم هزینه‌های این حوزه را کاهش دهیم باید مجلس در این حوزه ورود کند،‌ متأسفانه بخشودگی و تخصیص مالیات که از دو سال قبل داشته‌ایم امسال وجود ندارد.

این عضو شورای شهر افزود: هزینه‌های کم و افزایش قیمت که با توجیه کرونا اتفاق افتاده تمام اقشار را متضرر کرده و اگر قرار است به مردم کمک شود الان وقتش است همچنین قوه مقننه باید در این امر ورود کند.

وی با بیان اینکه قانون ممنوعیت نصب چادر بهانه‌ای بود تا تأسیسات گردشگری دیده شوند، گفت: نصب چادر در پارک‌ها و معابر همدان جا افتاده است و برخورد شدید با آن سخت است اما ما با اجرای این قانون شروع خوبی داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha