• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99032717571

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر فارس خبر داد:

پرداخت مستمری بازنشستگی به روستائیان و عشایر فارس

پرداخت مستمری بازنشستگی به روستائیان و عشایر فارس

ایسنا/فارس مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس از پرداخت نخستین مرحله مستمری بازنشستگی سالمندی به ۳ هزار و ۸۳۴ بیمه شده این صندوق در استان خبر داد و گفت: مستمری سالمندی به بیمه شدگانی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل ۶۵ سال سن و حق بیمه خود را به مدت ۱۵ سال پرداخت کرده باشند.

حسن کمالی سه شنبه ٢٧ خرداد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک پانزدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی بیمه روستایی و عشایر، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب و در نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمات ارزنده‌ای به طبقات مختلف جامعه ارائه شد که از جمله آنها گسترش نظام بیمه‌ای است.

او با بیان اینکه در راستای اجرای اصل ٢٩ قانون اساسی صندوق بیمه جامعه کشاورزی، روستایی و عشایر با هدف پوشش حمایتی تاسیس شدف افزود: از نظر چارت تشکیلاتی و سازمانی این صندوق همانند سازمان تامین اجتماعی، زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس با بیان اینکه شرایط عضویت در این صندوق در قانون پیش‌بینی شده و افراد ١٨ تا ٥٠ ساله می‌توانند به عضویت آن درآیند، خاطرنشان کرد: اگرچه نحوه پرداخت حق بیمه این صندوق در ابتدای تاسیس به صورت سالیانه بود اما با توجه به وضعیت معیشتی جامعه هدف، حداقل پرداخت ۳۰۰ هزارتومان و  حداکثر ۸۴۰  هزار تومان در سال در ٤ قسط پپیش‌بینی شده و از امسال اجرایی می‎شود.

کمالی با بیان اینکه هر فرد بیمه شده تعهداتی در قبال صندوق دارد، به تعهدات این صندوق نیز اشاره کرد و گفت: برقراری مستمری بازنشستگی است یکی از تعهدات ماست که در قانون هم پیش‌بینی شده و براساس آن اگر بیمه شده‌ای حداقل ١٥ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد، به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن، می‌توانند از خدمات بازنشستگی استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ مصوبه‌ای به این قانون اضافه شده و علاوه بر شرایط مذکور، بیمه شدگان با ۷۰ سال سن و حداقل ۱۰ سال پرداخت حق بیمه می‌توانند از خدمات بازنشستگی استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس همچنین برقراری مستمری از کار افتادگی را از دیگر تعهدات این صندوق ذکر و خاطرنشان کرد: این مهم در دو موضوع ناشی از کار و غیر ناشی از کار پیش‎بینی شده که در حالت اول اگر بیمه شده‌ای حین انجام کار دچار حادثه شود، مشمول پرداخت مستمری می‎شود اما در حالت دوم فرد باید حداقل یکسال حق بیمه خود را پرداخت کرده باشد.

کمالی ادامه داد: تعهد سوم برقراری مستمری بازماندگان افراد متوفی است که در این حالت نیز اگر بیمه شده‌ای حین کار فوت کند، ملاک پرداخت مستمری تنها پرداخت حق بیمه خواهد بود در حالت غیرناشی از کار حداقل باید یکسال پیش از تاریخ فوت حق بیمه خود را پرداخت کرده باشد.

او همچنین گفت: همه کشاورزان، روستاییان و عشایری که بیمه شده هستند می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را به دیگر دستگاهها انتقال دهند تا با تجمیع آن میزان مستمری ماهیانه فرد بیمه شده مشخص شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس یادآور شد: از سال ۸۴ تاکنون ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی و عشایری فارس تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند که ٦ هزار و ٩٨٤ خانوار روستایی و عشایری ار این تعداد مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha