• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99032616617
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول:

چهل و سومین دوره مسابقات قرآن در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

چهل و سومین دوره مسابقات قرآن در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از کسب رتبه چهارم خراسان جنوبی از نظر ثبت‌نام متسابقین چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بعد از استان‌های مازندران، خراسان رضوی و اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز دوشنبه 26 خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سال جاری، اظهار کرد: در این دوره ثبت نام متسابقین بصورت کاملا الکترونیکی از طریق سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان اوقاف و امور خیریه اجام شد که 942 نفر شامل ؛ 396 برادر و 546 خواهر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تعداد ثبت‌نامی‌ها به نفر رشته 1206 نفر است، افزود: با ثبت‌نام افراد از 12 شهرستان استان، خراسان جنوبی در رتبه چهارم کشور از نظر میزان ثبت‌نام قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسابقات در سال 99 به صورت منطقه‌ای و در پنج منطقه استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسابقات 5 تیرماه در منطقه یک، شامل؛ طبس و بشرویه                                      به میزبانی طبس، 12 تیرماه در منطقه دو شامل؛  فردوس به میزبانی سرایان، 14 تیرماه در منطقه سه شامل؛ قاین و خضری و زیرکوه به میزبانی قاین، 19 تیرماه در منطقه چهار شامل؛ نهبندان، سربیشه و درمیان به میزبانی سربیشه برگزار می‌شود.

بخشی‌پور ادامه داد: این مسابقات در منطقه پنج در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، 26 تیرماه به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های آوایی شامل؛ رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و حفظ کل، قرائت و ترتیل و دعاخوانی ویژه خواهران و برادران و رشته اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های کتبی شامل؛ تفسیر عمومی قرآن کریم ویژه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

بخشی‌پور با بیان اینکه مرحله استانی در بازه زمانی 11 لغایت 17 مردادماه در بیرجند برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور، از مرحله شهرستانی و استانی تا ملی و بین‌المللی، یکی از راه‌های ایجاد انس اقشار مختلف جامعه با قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ نفر در مسابقات مرحله استانی حائز رتبه برتر و 13 نفر دربخش آوایی و 6 نفر در بخش کتبی به مسابقات کشوری راه پیدا کردند، خاطرنشان کرد: از خراسان جنوبی استاد مصطفی فریدونی از شهرستان بیرجند حائز رتبه دوم کشوری در رشته حفظ موضوعی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha