• پنجشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99031508868
  • خبرنگار : 50177

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس:

تولیدات پالایشگاه پلدختر جلوی خروج ارز را می‌گیرد

تولیدات پالایشگاه پلدختر جلوی خروج ارز را می‌گیرد

ایسنا/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً تولیدات پالایشگاه پلدختر جلوی خروج ارز از کشور را می‌گیرد.

حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت‌ نفت با تأمین خوراک پالایشگاه پلدختر موافقت کرده است که روزانه ۵۰۰۰ بشکه نفت خام را تأمین کند.

وی ادامه داد: این مواد خام از طریق تلمبه‌خانه تنگ فنی تأمین خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه این پروژه نیازمند ۱۰ کیلومتر خط لوله است، اضافه کرد: موافقت شده از طریق دره شهر که نزدیک‌ترین مکان توزیع نفت خام است این خوراک را تحویل پالایشگاه پلدختر دهند تا زمانی‌که خط لوله به انجام برسد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پالایشگاه در چهار فاز تعریف شده است، گفت: بناست فاز اول آن را راه‌اندازی کنیم و با راه‌اندازی هر فاز ۱۳۰ فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی چهار فاز این پروژه که شامل تولید روغن پایه، بنزین، نفت سفید، گازوییل و مشتقات است قطعاً بخشی از اشتغال را در استان ایجاد خواهد کرد، یادآور شد: یقیناً تولیدات این پالایشگاه جلوی خروج ارز از کشور را می‌گیرد.

کاظمی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار این پروژه از سرمایه خود استفاده کرده و هیچ تسهیلاتی از دولت دریافت نکرده است، خاطرنشان کرد: ما نیز این از طریق دستگاه‌های دولتی و منطقه‌ای، از سرمایه‌گذار پالایشگاه حمایت کرده و پیگیر مجوز خوراک آن هستیم.

وی با بیان اینکه برای تأمین آب، برق و گاز با دستگاه‌های خدماتی استان به‌همراه استاندار جلسه گذاشته شده تا هرچه سریع‌تر این انشعابات را نصب کنند، گفت: گرفتن زمین از شهرک‌های صنعتی استان و...را برای پالایشگاه تأمین خواهیم کرد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرای پروژه‌های پالایشگاهی، صنعتی، معدنی و... سبب می‌شود که از ظرفیت نیروهای بومی استان استفاده شود.

کاظمی اظهار کرد: قطعاً تلاش خواهیم کرد در اقصی نقاط استان کارهایی از این دست انجام شود تا در جذب نیروهای بومی استان مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: در مقابل حمایتی که از سرمایه‌گذاران می‌کنیم از آن‌ها درخواست کردیم که از نیروی بومی استان استفاده و آنان را جذب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha