• جمعه / ۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99030200868
  • خبرنگار : 71234

با اشاره به پیام رهبری به مناسبت روز قدس ۹۹

نقوی‌حسینی: باید کشورهای اسلامی با اتحاد از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند

نقوی‌حسینی: باید کشورهای اسلامی با اتحاد از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم اتحاد کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: باید کشورهایی را که سعی می‌کنند قباحت مناسبات با رژیم صهیونیستی را از بین ببرند، منزوی کرد تا رژیم صهیونیستی نتواند در منطقه و سرزمین‌های اشغالی جای خود را محکم کند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس گفت: در سالهایی که رژیم اشغالگر قدس در جهان اسلام نفوذ کرد و ریشه دوانید، همه مسلمانان و بیشتر کشورهای عربی درگیر رژیم صهیونیستی شاهد چند نوع سازش بودند که این امواج تلاش کردند موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و یا قباحت در ارتباط با این رژیم را کمرنگ کنند.

وی افزود: این امواج سعی کرده است مناسبات با رژیم صهیونیستی را طوری سامان دهد که سیاست کشورهای اسلامی برانگیخته شد، موج اول کمپ دیوید بود که انورسادات شروع کرد تا قبح ارتباط با رژیم نامشروع صهیونیستی را بشکند. موج دوم را گروههایی تلاش کردند که از طریق سازمان ملل کار را پیش ببرد و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد اما آنها موفق نشدند.

نقوی حسینی ادامه داد: در این سالها شاهد موج خطرناک‌تری از ارتباطات بین برخی از کشورهای اسلامی هستیم که اتفاقا ادعای ام القرایی در جهان اسلام را هم دارند. آنها با ارتباطات پشت پرده و تماس‌ها و قرارهای پنهانی تلاش می‌کنند قباحت ارتباط با رژیم صهیونیستی را شکسته که موضوع ایجاد سفارت‌خانه نمونه‌ای از این کارها است. آنها می‌خواهند حساسیت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی را کاهش دهند که اقدامی خطرناک است؛ در زمان کمپ دیوید همه جهان اسلام با این تلاش ها مقابله کرد که همان زمان شاهد اقدام انقلابی انور سادات بودیم اما امروز با شرایط خطرناکی مواجه هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که باید همه کشورهای اسلامی دست به دست هم با رژیم صهیونیستی مقابله کنند، گفت: موضوع فلسطین موضوع جهان اسلام و قدس متعلق به همه مسلمانان است که باید زنده نگه داشته شود لذا باید کشورهایی را که سعی می‌کنند قباحت مناسبات با رژیم صهیونیستی را از بین ببرند منزوی کرد تا این رژیم نتواند در منطقه و سرزمین‌های اشغالی جای خود را محکم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha