• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99021409959
  • خبرنگار : 71647

آموزش از راه دور به سوادآموزان در دوران کرونا

آموزش از راه دور به سوادآموزان در دوران کرونا
عکس تزیینی است

فصل جدید برنامه آموزشی «لوح و قلم» با محوریت سواد آموزی در شبکه آموزش ساخته می‌شود. همچنین بازپخش این برنامه از شنبه (۱۳اردیبهشت ماه) شروع شده است و هر هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۲۵ به روی آنتن خواهد رفت.

رویا جدیدی ـ تهیه‌کننده برنامه «لوح و قلم» ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره علت بازپخش این برنامه تلویزیونی اظهار کرد: اقبال خوب مخاطب و ساخت سری دوم این مجموعه، باعث شد در تصمیمی مشترک از سوی شبکه آموزش سیما و سازمان نهضت سواداموزی این برنامه بازپخش شود.

این تهیه‌کننده تلویزیون گفت: این برنامه با رویکرد باورپذیری سوادآموزی در قشرهای مختلف جامعه به ویژه جامعه هدف ما که قشر سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال است، تولید شده است.

محمدزاده ـ معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ـ هم درباره بازپخش برنامه «لوح و قلم» در شبکه آموزش سیما، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و ابتلای تعدادی از هموطنان به این بیماری و نیز تمرکز بر هشدار (برای شکست کرونا در خانه می‌مانیم) بنا بر سیاست‌های کشور و در راستای مدیریت بهداشت جامعه، وزارت آموزش و پرورش با شعار آموزش تعطیل نیست تلاش دارد از تمام ظرفیت‌های موجود کشور در چهار چوب آموزش از راه دور با تعطیلی مدارس، آموزش‌های مجازی را جایگزین آموزش حضوری کند.

بر این اساس سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان مجموعه آموزش و پرورش در خدمات‌رسانی آموزشی به بی‌سوادان و کم‌سوادان بزرگسال با توجه به تجربیات ارزشمند خود در زمینه آموزش رسانه‌ای همسو با آموزش رسمی خدمات سوادآموزی را به شکل غیرحضوری به مخاطبان خود ارایه می دهد.

او یادآور شد: سازمان نهضت سوادآموزی با توجه به تجربه مشترک خود با شبکه آموزش سیما در سال‌های ۸۶ و ۹۵ تا ۹۷ برنامه تلویزیونی «فرصت دوم» و «لوح و قلم» را برای آموزش به بی‌سوادان به مرحله تولید و پخش رسانده است.
اکنون با شرایط تعطیلی کلاس‌های حضوری برای سوادآموزانی که در سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند و مدت زمان آموزش خود را به اتمام نرسانده‌اند، برنامه «لوح و قلم» آموزش‌هایی مشتمل بر مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن و روخوانی قرآن را پخش می‌کند.
عزیزان سوادآموز می توانند با استفاده از این برنامه‌ها آموزش های خود را ادامه بدهند و با هماهنگی آموزش‌دهنده و اعلام آمادگی در آزمون پایانی شرکت کنند.

محمدزاده در پایان تاکید کرد: لازم به تذکر است این برنامه ویژه سوادآموزان در دوره‌ی سواد آموزی است و در آینده نزدیک نیز برنامه دوره‌های انتقال با مشارکت صدا و سیما تولید و پخش خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha