• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99021309035
  • خبرنگار : 71415

قرارداد ۳۰۰ هزار دلاری وزارت امور کهنه سربازان آمریکا برای خرید کیسه‌های اجساد

قرارداد ۳۰۰ هزار دلاری وزارت امور کهنه سربازان آمریکا برای خرید کیسه‌های اجساد
اداره امور کهنه‌سربازان آمریکا

یک رسانه آمریکایی گزارش کرد، وزارت امور کهنه سربازان آمریکا در ماه آوریل همزمان با تداوم بحران شیوع کروناویروس در این کشور محموله‌ای از کیسه‌های حمل اجساد را به ارزش ۳۰۰ هزار دلار سفارش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، براساس یک سند قرارداد مربوط به این سفارش که نخستین بار از سوی رسانه آمریکایی پولتیکو رویت شد، وزارت امور کهنه کاران نظامی آمریکا در تاریخ ۱۵ آوریل این کیسه‌های اجساد را از یک مقاطعه کار سرشناس به نام گروه iso سفارش داده است.

وزارت امور کهنه کاران نظامی آمریکا شاهد افزایش موارد ابتلای به ویروس کووید ۱۹ و مرگ ناشی از ابتلای به این ویروس در میان نیروهایش بوده است. بر اساس آمارها تا روز پنج شنبه بالغ بر ۸۵۰۰ بیمار مربوط به وزارت امور کهنه سربازان آمریکا تست ابتلایشان به کروناویروس مثبت از آب در آمده است و حدود ۵۰۰ تن از کارکنان این وزارتخانه نیز در اثر کرونا جان باخته‌اند.

مشخص نیست که آیا اقدام این وزارتخانه در خرید این کیسه‌های مخصوص حمل اجساد، اقدامی مرتبط با شیوع کروناویروس بوده است یا خیر. همچنین مشخص نشده که این وزارتخانه چه تعدادی از کیسه‌های اجساد را خریداری کرده است.

پایگاه هیل از این وزارتخانه خواست که نظرش را درباره این گزارش اعلام کند اما پاسخی دریافت نکرد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل بالغ بر ۱۰۰ هزار عدد از کیسه‌های مخصوص حمل اجساد را بر طبق یک قرارداد به ارزش ۵.۱ میلیون دلار سفارش داد.

این در حالی است که این سفارش یک روز بعد از آن ثبت شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد آمار تلفات کرونا ویروس در آمریکا از ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار نفر فراتر نخواهد رفت. ترامپ در تاریخ ۲۰ آوریل در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: حتی یک مورد تلفات نیز بسیار زیاد است و من همیشه می‌گویم که حتی یک مورد تلفات هم خیلی زیاد است اما ما داریم به سمت تلفاتی به میزان ۵۰ یا ۶۰ هزار تن می‌رویم، این حتی از پیش بینی‌های دست پایین هم کمتر است، پیش‌بینی دست پایین و کم تعداد تلفات روی رقم ۱۰۰ هزار نفر بوده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha