• یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99012413958
  • خبرنگار : 50214

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خبر داد؛

تقدیر یونسکو از این سازمان برای برنامه گردشگری مجازی در شرایط کرونا

تقدیر یونسکو از این سازمان برای برنامه گردشگری مجازی در شرایط کرونا

ایسنا/یزد رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اقدامات این سازمان در بحران شیوع کرونا، تهیه کلیپ‌های گردشگری مجازی در یزد را از موثرترین این اقدامات خواند که اخیراً نیز مورد تقدیر یونسکو قرار گرفت.

«عباس ملازینلی» امروز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با بیان این که یکی از کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی پیشگیری و مقابله با کرونا مستقر در شهرداری یزد، کمیته آموزش و اطلاعرسانی به مسئولیت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری است، از جمله اقدامات این کمیته طی این مدت را تدوین پروتکل‌های بهداشتی و پروتکل‌های خرید برای اصنافی که اجازه فعالیت داشتند مانند نانوایی‌ها، سووپرمارکت‌ها و پمپ‌بنزین‌ها بود که در قالب‌های مختلف مانند نصب بنرها، تهیه موشن‌گرافی و انمیشن به اطلاع عموم مردم رسید.

وی افزود: این پروتکل‌ها همچنین به صورت تخصصی در تیراژ زیادی برای هر کدام از این اصناف تهیه و بین آنها توزیع شد و علاوه بر این اقدامات نیز برنامه‌های آموزشی و اطلاعرسانی در مورد کرونا با همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای استانی تهیه و پخش شد.

ملازینلی با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر مردم بر جدیت و اهمیت رعایت این پروتکل‌ها واقف هستند، گفت: البته گاهاً با وجود آموزش‌ها و اطلاعرسانی‌های انجام شده، برخی اصناف در این رابطه نکات را به صورت مطلوب رعایت نمی‌کردند که از طریق فرمانداری و استانداری موضوع پیگیری و در نشست‌های متعدد آموزشی با صاحبان مشاعل مربوطه این نکات به صورت مضاعف گوشزد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات با همکاری مخابرات، در قالب پیام‌های تلفنی دو مرتبه نکات بهداشتی با رعایت این که مهم که منجر به بار روانی خانواده‌ها نشود، برای تعداد 350 هزار شماره تلفن در استان اطلاعرسانی شد.

این مسئول با بیان این که در نوروزهای گذشته این سازمان قریب دو هزار برنامه را برای شهروندان و مسافران نوروزی اجرا می‌کرد، گفت: امسال سعی کردیم که این برنامه‌ها در قالب دیگری و با رویکرد مجازی برای شهروندان که در قرنطینه خانگی هستند، برگزار شود و برنامه‌های نوروزی سازمان به نوعی تعطیل نشود.

وی یکی از موثرترین این اقدامات که اخیراً نیز مورد تقدیر یونسکو قرار گرفت را برنامه‌های گردشکری مجازی سازمان در قالب تهیه کلیپ‌هایی با زیرنویسی انگلیسی بود که از طریق کانال سازمان و فضای مجازی در اختیار مردم قرار گرفت.

ملازینلی برگزاری مسابقات متعدد مانند مسابقه «این یزد» که با ارسال عکس‌های نوروزی شهروندان در نوروز امسال و سالهای گذشته برگزار شد و همچنین برگزاری مسابته «لبآهنگ» که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است را از دیگر فعالیت‌های سازمان برای پرکردن اوقات فراغت مردم در جریان قرنطینه خانگی برای حفظ سلامتشان در برابر کرونا بود.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی را نیز یادآور شد و تاکید کرد: در برگزاری این مسابقه با خرید فایل‌های کتاب سعی در رعایت حقوق مولف کتاب کردیم و سپس فایل‌های کتاب مسابقه را در اختیار مردم گذاشیم.

این مسئول با بیان این که استقبال شهروندان از برنامه‌های نوروزی سازمان قابل توجه نبود، مهمترین علت آن را جهت‌دار نبودن استفاده شهروندان از فضای مجازی دانست و گفت: متاسفانه غالباً فضای مجازی با نگاه مطالعه اخبار زرد و سرگرمی‌های غیرمفید مورد توجه قرار می‌گیرد که امیدواریم این فرهنگ به سمت کسب اطلاعات مفید و آموزشی سوق یابد. البته از طرفی کانال‌های سازمان نیز کم مخاطب است که نیاز به نشر و گسترش و تبلیغ آنها با همکاری رسانه‌هاست.

وی برگزاری موسیقی شادمانه در بیمارستان‌ها برای نشاط کادر درمانی و بیماران بستری در این مراکز را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد که انعکاس آنها در شبکه‌های مجازی مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

وی نور‌افشانی نیمه شعبان در سه نقطه از شهر و برگزاری آنلاین و لایو برنامه‌های شاد با کمک هنرمندان استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فضاسازی شهری و ارتباط مناسب با حوزه بهداشت و درمان جهت انتشار محتواهای آموزشی بهداشتی را از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری مرکز استان برشمرد.

ملازینلی در بخش پایانی سخنانش عملکرد استان در پیشگیری و مقابله با کرونا را مطلوب خواند و گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده به شرایط ایستایی در استان رسیده‌ایم و امیدواریم در شرایط -جدید و شروع برخی فعالیت‌های صنفی نیز این روند همچنان ثابت بماند و شاهد شکست کرونا باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران نیز در مورد برنامه‌‌های این سازمان در رابطه با دانش اموزان گفت: امسال برای دومین سال طرح شهردار مدرسه را با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار داشتیم که با شیوع کرونا  عقیم ماند ولی در نظر داریم برای اولین بار پس از بحران کرونا شاهد برگزاری جشنواره بزرگ دانش آموزی در استان با هدف آموزش مفاهیم قرانی در سطح استان با محوریت شهر یزد در قالب رشته‌های مختلف باشیم.

ملازینلی در رابطه با تعویق در برگزاری دو جشنواره عرو کسی و ساباط نیز گفت: زمان برگزاری این جشنواره های بین المللی به دستورالعمل ستاد ملی کرونا بستگی دارد و استان ضمن حفظ بودجه آنها، تابع تصمیمات کشوری است و در اولین شرایط ممکن آنها را برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha