• شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99012313034
  • خبرنگار : 71626

پیام تسلیت مدیر خانه کتاب برای درگذشت حسن انوشه

پیام تسلیت مدیر خانه کتاب برای درگذشت حسن انوشه

نیکنام حسینی‌پور با ارسال پیامی، درگذشت حسن انوشه، نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادب فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی را به جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در متن پیام تسلیت مدیرعامل موسسه خانه کتاب برای درگذشت حسن انوشه آمده است: «خبر درگذشت استاد حسن انوشه که دایره‌المعارف‌نویس، مترجم و پژهشگر حوزه فرهنگ، تاریخ و زبان و ادبیات فارسی بود و با سال‌ها تلاش علمی و فرهنگی خالصانه برای زبان و ادب فارسی و شناساندن ایران‌ و تاریخش به مردم این دیار، بی‌وقفه و خالصانه کوشش کرد و امروز چهره در نقاب خاک کشید، موجب تاثر شد.

ایشان خود را وقف فرهنگ کرده بودند و اخلاق‌مداری او همیشه زبانزد همکارانش بوده است و بدون تردید جهان با دیده تحسین، تمجید و حسرت به خدمات علمی و پژوهشی او می‌نگرد چرا که وی از نادر اندیشمندانی بود که به عشق ایران و فرهنگ و ادب تا آخرین لحظه تلاش کرد.

 استاد انوشه به ایران فرهنگی عشق می‌ورزید و به همین خاطر مرزهای جغرافیایی را برداشته بود و دل‌ها را نشانه گرفته بود؛ خانه ایشان کتابخانه‌ای به وسعت دل‌های ایران دوستان و محل رفت و آمد دوستداران و جویندگان دانش بود.

زنده‌یاد انوشه علاوه بر انتشار بیش از هزار مقاله، آثار قلمی ماندگاری همچون «تاریخ ایران کیمبریج»، «دانشنامه ادب فارسی»، «دانشنامه ناشنوایان»، «تاریخ غزنویان»، «ایران و تمدن ایرانی» و ... از خود به جای گذاشتند که هر یک از این آثار از جریان‌سازی و تعهد ایشان به عرصه فرهنگ و ادب ایران اسلامی حکایت دارد که امیدوارم توسط شاگردان و دوستداران ایشان پیگیری شود.

موسسه خانه کتاب در راستای تکریم این استاد بزرگ، بنا داشت در سلسله برنامه‌های عصر کتاب از سال‌ها تلاش و مجاهدت فرهنگی ایشان تجلیل کند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لغو برنامه‌های فرهنگی برگزاری این برنامه به تعویق افتاد، اما مستندی به همین منظور تهیه شده بود که در حال تدوین است و به زودی منتشر می‌شود.

اینجانب ضایعه‌ غم‌انگیز درگذشت این استاد مسلم  و نام آور زبان و ادب فارسی را به  جامعه‌ی علمی، ادبی و فرهنگی  ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای آن شادروان از خداوند متعال طلب آرامش روح دارم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha