• شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99012312751
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

دولت در اقتصاد کشور باید داور باشد نه بازیکن

دولت در اقتصاد کشور باید داور باشد نه بازیکن

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دولت باید از اقتصاد کشور خارج شود، گفت: دولت نه به عنوان بازیکن بلکه به عنوان داور باید در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند زمانی که به عنوان بازیکن نقش ایفا می‌کند، مقررارت بازی را نیز نادیده می‌گیرد ولی اگر در جایگاه داور قرار بگیرد در این رقابت بازیکنان را وادار به رعایت مقررات می‌کند.

احمدعلیرضا بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مقام‌معظم رهبری طی ۲۰ سال گذشته همواره براساس مقتضیات هر سال، نام گذاری می‌کنند، گفت: طی ۱۰ سال گذشته نیز عموم نام گذاری‌ها از سوی مقام معظم رهبری معطوف به مسائل اقتصادی بوده است، این نام گذاری‌ها نشان دهنده اهمیت و تاثیر موضوع اقتصادی در زندگی مردم و پیشرفت و اعتلای انقلاب هستند.

وی افزود: سال گذشته، از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نام گذاری شده بود؛ چرا که کشور از تورم و بیکاری رنج می‌برد و موضوعات اقتصادی، وجود فساد، فقر و تبعیض مردم را آزرده می‌کرد، نام گذاری جهش تولید در سال جاری نیز نشان از اهمیت موضوعات اقتصادی به ویژه تولید دارد.

وی با اشاره نام گذاری سال ۹۹ با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری این موضوع راهبردی را تعیین کردند؛ چرا که می‌خواهند دولت، مجلس و قوه‌ی قضاییه تمامی همت خود را به این موضوع معطوف کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت نام گذاری جهش تولید نسبت به نام گذاری‌ها سال‌های گذشته، افزود: مخاطب نام گذاری‌های سال‌های گذشته به طور مشخص مردم و دستگاه‌های اجرایی، مجلس و  قوه‌ی قضاییه بودند ولی نام‌گذاری سال جدید به طور مشخص خطاب به دولت، مجلس و قوه‌ی قضاییه است، انتظار می‌رود دولت بتواند شرایطی فراهم کند تا تولید با سود تحقق یابد.

وی واقعی بودن اقتصاد کشور را اساسی‌ترین اقدام و زیرساخت برای جهش تولید دانست و گفت: واقعی بودن اقتصاد کشور نیازمند خروج دولت از اقتصاد است، اقتصاد کشور، اقتصاد واقعی نیست.

وی افزود: دولت دارای قابلیت کافی برای انجام اقدامات با منفعت است و می‌تواند خرید محصولی استراتژیک مانند گندم را با قیمت مشخصی از مردم تضمین کند.

وی بیان کرد: دولت به برخی از واحدهای صنعتی ارز ۴۲۰۰ تومانی ارائه می‌کند در حالی که از ارائه‌ی ارز به برخی دیگر نیز خودداری می‌کند، این اقدام باعث می‌شود واحدهای صنعتی با یکدیگر به رقابت نپرداخته و حتی فعالیت برخی به تعطیلی کشانده شوند، معتقدم دولت بازیگر اصلی اقتصاد و به عنوان تولید کننده در جامعه نقش دارد.

بیگی افزود: به عنوان مثال دولت در کشور خودرو تولید می‌کند و تمامی سازوکارها و امکانات لازم برای فروش خودروهای تولید شده را فراهم می‌کند، حتی تعرفه‌ی گمرگی برای واردات خودرو  در نظر می‌گیرد و تمامی شرایط را برای فروش خودروی تولید شده در کشور فراهم می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر سالانه معادل سه برابر بودجه‌ی عمومی کشور، یارانه‌ی مستقیم و غیر مستقیم به مردم پرداخت می‌شود، در حالی که این پرداخت‌ها نظام مند نبوده و به طور غیرعادلانه توزیع می‌شود، به طوریکه هر کس به اندازه‌ی بامش از آن بهره‌مند می‌شود و هرکسی که بامش بیش، برفش بیش و هرکسی که بامش کم، برفش نیز کم است‌.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پرداخت یارانه‌ها در کشور باید هدفمند شوند، گفت: با هدفمندی یارانه‌ها باید بتوانیم حداقل‌ها را برای مردم فراهم کنیم، دولت باید ثروت مردم را به مردم بازگرداند در حالی که چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

وی بیان کرد: تا زمانی که مسائلی مانند فساد در واگذاری‌ها و  قاچاق از منابع کشور رفع نشود، فقر، فساد و تبعیض باعث آزرده خاطر شدن مردم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha