• جمعه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99012212115
  • خبرنگار : 71606

وقوع طوفان ویرانگر در جزایر اقیانوس آرام در بحبوحه شیوع کرونا

وقوع طوفان ویرانگر در جزایر اقیانوس آرام در بحبوحه شیوع کرونا

مقامات کشورهای جزیره اقیانوس آرام که این هفته یک طوفان قدرتمند آن‌ها را درنوردید و و منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر و ایجاد ویرانی شد، اعلام کردند که این طوفان نمی‌تواند مانع تلاش‌های منطقه برای مهار شیوع کروناویروس جدید شود.

به گزارش ایسنا، طوفان گرمسیری "هارولد" با وزش بادهایی با سرعت بیش از ۲۵۱ کیلومتر در ساعت جزایر سلیمان، وانواتو، فیجی و تونگا را درنوردیده و منجر به قطعی برق گسترده و ایجاد ویرانی‌های بسیار شده است.

همچنین این طوفان ده‌ها نفر را که سوار بر یک کشتی بودند، غرق کرده و منجر به مرگ آنان شده است.

دولت تونگا نیز اعلام کرد که برق جزیزه "ائوآ"ی این کشور امروز (جمعه) به‌طور کامل قطع شده است و شماری از خانه‌ها تخریب شده‌اند اما هیچکس در این طوفان جان خود را از دست نداده است.

همچنین در فیجی نیز اگرچه تلفات جانی گزارش نشده است اما این طوفان ۲۶ نفر را مجروح و بیش از ۶۰۰۰ نفر را مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کرده است.

نخست وزیر این کشور اظهار کرده است که اگرچه طوفان "هارولد" پشت سر گذاشته شده است اما شیوع کروناویروس همچنان ادامه دارد. به همین دلیل همه ما باید هوشیار باشند و از هر بخشنامه بهداشت عمومی که منتشر می‌شود، با دقت پیروی شود.

در حالی که فیجی تاکنون ابتلای تنها ۱۵ نفر به بیماری کووید-۱۹ را اعلام کرده که هیچ یک از آن‌ها تا به امروز جان خود را از دست نداده‌اند، تجمعات بیش از ۲۰ نفره در این کشور ممنوع شده است و افراد تشویق به ماندن در خانه‌هایشان شده‌اند.

پلیس جزایر سلیمان نیز با اعمال حکومت نظامی در شب‌های دهم و یازدهم آوریل عبور و مرور افراد را محدود کرد. جریمه چندهزار دلاری و حبس برای افرادی که این قانون را نقض کنند، در نظر گرفته شده است.

بنا بر گزارش رویترز، مقامات جزایر سلیمان از مردم خواسته‌اند تا تنها در مواقع ضروری از خانه خارج شوند تا دولت بهتر بتواند تمام تلاش خود را در راستای مقابله با شیوع کروناویروس جدید و محافظت از جان مردم انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha