• یکشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 99010301055
  • منبع : فضای مجازی

قربان‌صدقه نروید! هزینه سفر رفتن را بالا ببرید!

قربان‌صدقه نروید! هزینه سفر رفتن را بالا ببرید!

مردمی که این روزها خود را در خانه حصر کرده‌اند تا شر این بیماری کم شود، چه گناهی کرده‌اند که باید تاوان بی‌عقلی و بی‌مسئولیتی جمعی را بدهند. نمی‌شود برخی افراد با سفر رفتن‌های غیر ضروری به ریش عده‌ای که در حال رعایت نکات بهداشتی هستند، بخندند.

به گزارش ایسنا، مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: «با سفر رفتگان چه کنیم؟ با کسانی که به‌راحتی یک جامعه را به خطر می‌اندازند. با کسانی که فکر می‌کنند کرونا یک شوخی است و جدی‌اش نگرفته‌اند. با کسانی که فکر می‌کنند تافته‌ی جدا بافته از دیگران هستند.

فکر می‌کنم دیگر دوران نصیحت کردن و توضیح دادن تمام شده باشد. آنها اگر می‌خواستند بفهمند که سفر کردن خطر دارد تا الان فهمیده بودند. آنها نمی‌خواهند بفهمند یا خود را به نفهمیدن زده‌اند.

عصر کرونا، دوران ویژه‌ای است. این دوران ویژه شاید احتیاج به قوانین مقطعی و  خاص دارد؛ مثلا قوانین سفر رفتن. حالا که این افراد به فکر مردم و جامعه نیسند، بهتر است هزینه سفر رفتن را برای آنها بالا ببریم. حالا که حاکمیت قوانین منع آمد و شد وضع نمی‌کند، بهتر است هزینه سفر رفتن این افراد را به قدری بالا ببرد که آنها از رفتن به شهرهای مختلف پشیمان شود.

می‌خواهی در روزهای کرونایی به شیراز سفر کنی؟ اشکالی ندارد، عوارض یک میلیونی آن را هم بپرداز یا آماده باش با ثبت دوربین‌های ورودی شهرها، از سهمیه بنزین سه ماه آینده خود محروم شوی. در صورت جریمه شدن در مسیر، ماشین‌ات توقیف، گواهی‌نامه‌ات ضبط و جریمه‌ات میلیونی خواهد بود.

واقعا این مدت نشان داد، برخی برای زبان لین و نرم، تره هم خُرد نمی‌کنند و تازه با پررویی تمام به دوربین زُل می‌زنند و می‌گویند «بله، ما خودخواه هستیم.»

هلال احمر اعلام کرد حدود ۳ میلیون نفر از شهرهای خود خارج و وارد استان‌های مختلف شده‌اند. این یعنی فاجعه! این یعنی تداوم چرخه کرونا. واقعا دیگر به چه زبانی باید گفت که در خانه بمانید. مردمی که این روزها خود را در خانه حصر کرده‌اند تا شر این بیماری کم شود، چه گناهی کرده‌اند که باید تاوان بی‌عقلی و بی‌مسئولیتی جمعی را بدهند.

نمی‌شود این افراد با سفر رفتن‌های غیر ضروری به ریش عده‌ای که در حال رعایت نکات بهداشتی هستند، بخندند و بعد زندگی عادی و راحتی هم داشته باشند. هزینه سفر برای کسی که مثلا برای یک هفته عازم جنوب کشور است باید به اندازه هزینه سفر کسی باشد که برای یک ماه به اروپا می‌رود.

این افراد سلامت جامعه را به خاطر انداخته‌اند. مردم شهرها نگران حضور مسافران هستند. پس لطفا در این یک مورد مهربان نباشید و تا جایی که می‌شود، تاکید می‌کنم تاجایی که می‌شود بر مسافرت کنندگان سخت بگیرید.

بالاخره قوانین زمان‌های خاص مثل جنگ یا همین کرونا، باید با دوران آرامش و صلح فرق کند. کاری کنید که مردم وقتی همه چیز عادی شد و توانستیم به یکدیگر دست بدهیم، مسافرت کنندگان را با انگشت اشاره به هم نشان بدهند و بگویند اینها همان‌هایی هستند که جان‌مان را به خاطر تفریح خود به خطر انداختن. آنها همان‌هایی هستند که برای دیدار فامیل خود، خانواده‌هایی را برای همیشه از دیدار پدر و مادر محروم کردند.

کاری کنید که بالاخره میخ آهنی در سنگ فرو رود. یا شهرها را قرنطینه کنید یا هزینه سفر رفتن را بالا ببرید. دیگر وقت قربان صدقه رفتن تمام شده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۱۴:۲۲

حق با نویسنده مطلب است .کاش اجرا شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۱۴:۳۱

سلام خیلی از اقوام ما در گیلان هستند و بیش از ۴ هفته‌ست که در وضعیت قرنطینه هستند. آنوقت سیل مسافران به گیلان روح و روانِ خانواده‌های گیلانی رو داغون کرده. انگار نه انگار. دولت که تصمیم‌های یک شبه زیاد انجام داده چرا الان تعلل میکند و قوانین مقطعی نمیگذارد!!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۵ ۰۰:۱۲

کاملا درسته آخر ما چه گناهی کردیم الان اگه تهران دوهفته است تو قرنطینه خانگی هستید الان ما ۷هفته تو قرنطینه خانگی هستیم ما هم بچه داریم ، بچه هامون همه افسردکی گرفتن تو رو خدا اطرافیان تون متوجه کنید بابا بدبختی ما رو زیادتر نکنید خواهش می کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۱۵:۳۰

کاملا موافقم وقتی مردم یا درک نمی کنند و یا نمی خواهند دولت باید وارد عمل شده و برای حمایت از مردم با شعور هزینه کارهای احمقانه تو شرایط مثل سفر رو بالا ببره

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۱۵:۳۲

باید حکومت نظامی تشکیل و اجازه خروج از خونه رو نداد چون واقعا در حال جنگ با دشمن نامرئی یعنی ویروس کردند هستیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۶ ۰۵:۰۲

موافقم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۱۵:۳۹

دقیقا باید این کار رو کرد به نظرم باید زندانی کرد به مدت ۳ ماه و ماشین توقیف شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۱۸:۰۵

کاملا موافقم، نظریه عالی بود!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۱۸:۴۸

سلام لطفا هزینه سفر را آنان بگیرید

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۳ ۱۹:۵۸

درست است صالحی

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۰۱:۱۱

عالی...کاملاموافقیم...هزینه مشکلاتی که ایجادمیکنند....هزینه مصائبی که برای دیگران میتراشندازآنهاگرفته بشه.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۰۰:۰۹

کلیت مطلب صحیح است ولی راهکارهای ارائه شده عجیب و غیر عملی است. این یادداشت بیشتر یک مقاله ی فانتزی است که از روی عصبانیت نوشته شده و راهکارهای ارائه شده قابل اجرا نیستند.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۰۰:۱۴

به نظر من هم باید سفت،و سخت برخورد بشه،هر که می خواهد باشه ،این روزها با فضای مجازی میشه ارتباط تصویری بر قرار کرد لزومی نداره همه را تو دردسر بندازیم برای خود خواهی خودمون، در برابر سفید پوشان و شهیدان سلامت مسولیم اگر همکاری نکنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۰۰:۳۱

من الان یک ماهه از خونه تا دم در هم نرفتم. ما باید تاوان بدیم برن سفر کیفشونو بکنن همه جا رو آلوده کنن مجبوریم بیشتر تو خونه بمونیم چرا آخه؟ انصاف نیست. من هم با نظر شما موافقم. باید یه کاری کرد. خواهش حالیشون نیست متاسفانه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۰۰:۴۷

موافقم. کاش اجرایی شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۰۱:۵۶

منم موافقم باید هزینه بالایی ازشون بگیرن تا بفهمن نباید میرفتن

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۰۲:۴۴

سلام. باید دهن نویسنده را طلا گرفت واقعا راست میگه. یعنی بعدتعطیلات نوروزبا یه فاجعه طرف میشیم. تمام اینها که سفرکرده اند اکثرا کرونا گرفتن که بعد14روزیعنی20فروردین نمایان میشه. این خط این نشان. لطفا مسولین مربوطه یه فکری بکنند.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۰۷:۰۱

کاملا موافقم👌👌

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۰:۰۷

نرود میخ آهنین بر سنگ هر چند خیلی دیر شده اما به نظر من تا حکومت نظامی نشه و جریمه نشوند بزودی در ایران یک فاجعه انسانی رخ میدهد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۱:۴۶

نظریه عالی بود کاش به گوش مسئولین برسه کاش

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۵:۰۳

کرونا درمان میشود ولی واقعا بعضیا نشون دادن بیشعوری درمان ندارد...آدم خجالت میکشه دیگه به اونایی که خودخواهی میکنن تو این شرایط چی بگه بهشون

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۶:۰۴

کاملا موافقم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۲۲:۵۱

بنده با همسر ۳ فرزندم خودمون رو در حصر خانگی قرار دادیم؛ بعد ی عده خود خواه؛؛؛؛؛؛

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۲۳:۴۳

موافقم بااین مطالب وایده

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۴ ۱۹:۲۹

عالیست جریمه هرروز 10000000ریال

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۵ ۰۰:۵۴

ما هم الان از اول اسفند خودمون و قرنطینه کردیم .چندین هفته س از در واحد آپارتمان بیرون نرفتیم. باید تدابیری برای بی مسئولیتی این افراد اندیشیده شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۵ ۰۱:۵۲

کاملا موافقم مگه ما که هفته هاست در خانه مانده ایم و حتی پدر و مادر خود را ندیده ایم چه گناهی داریم که عده ای دیگر زندگیمان را به خطر بیاندازند؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۵ ۰۲:۰۴

کاملا درست و بجاست و امیدوار بودم از روز اول چنین میشد که فردا روز متاسفانه عده ای همین سفر رفتن هم به سر بقیه میکوبند.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۵ ۱۶:۲۴

ی سال سفرنرن می میرن ن بخدا

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۵ ۱۶:۴۶

این هزینه ها را گرفته صرف خانواده هایی که پدر بیمار دارند شود. انتقاد به اقوام و مامان هایی هم هست که با تلفن های مکرر اینارو برای سفر رفتن وسوسه و اغواء کردند.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۵ ۲۱:۲۱

به شدت موافقم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۶ ۰۲:۳۴

اونی که باید جلوی مردم رو بگیره که نگرفته و گفته بذارین مردم شاد باشن پس ایده های خلاقانه ندین ما هم از ترس مسافرا جرات ندارم از خونه بیایم بیرون. فقط میمونه اونایی که سالهای قبل خدمات میدادن به گردشگرا اونا اگه بهشون خدمات ندن حتی یه وعده غذای گرم پیدا نکنن برمیگردن شهر خودشون

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۶ ۰۴:۱۵

خدا کند که بالا رفتن هزینه سفراجرا شود

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۶ ۱۴:۱۳

سلام ما چه گناهی کردیم دخترم دوازده ساله هست از سی بهمن بیرون نبردم خودمم بخاطر خرید رفتم اینقدر مسافرا نشون میدن بچه من حرص میخوره خودمم چهار بار بیرون رفتم بخاطر، خرید