• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403040603466
  • منبع : پایگاه‌های خبری

چرا مشارکت در انتخابات مهم است؟

چرا مشارکت در انتخابات مهم است؟

«یکی از مولفه‌های قدرت که ما را در برابر چانه‌زنی‌ها و معادلات بین‌المللی قدرتمند می‌کند درصد مشارکت بیشتر مردم به عنوان پشتوانه تصمیمات آینده دولت است به این خاطر اگر دولت ضعیف و حداقلی روی کار بیاید اولین ضربه به ملت ایران وارد می‌شود.»

به گزارش ایسنا، به نقل از بصیرت، حضور در پای صندوق رای امروز به محل بحث و جدل رسانه‌های معاند، بیگانه و دشمنان ایران زمین تبدیل شده است. اینکه چرا شبکه‌های فارسی زبان تلاش می‌کنند مردم را به رای ندادن ترغیب کنند موضوع گفتگوی ما با کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی است که در ادامه بحث آمده است.

محمد حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با بصیرت در خصوص چرایی تلاش رسانه‌های فارسی زبان و دشمنان مردم ایران برای ایجاد انگیزه در مردم در عدم حضور در پای صندوق‌های رای و کاهش مشارکت مردم ایران در ۸ تیر ماه گفت: قطعا دشمنان نظام اسلامی در جنگی روانی تلاش می‌کنند مقبولیت و مشروعیت نظام را با کاهش مشارکت مردم در انتخابات زیر سوال ببرند، به این خاطر برای ایجاد یاس و ناامیدی از همه ابزارها و ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند تا مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رای شوند.

وی در این باره تاکید کرد: دشمنان تلاش می‌کنند در رسانه‌های مختلفی که از آن برای تاثیرگذاری بر مردم استفاده می‌کنند اینگونه به ملت القا کنند و افکار عمومی جامعه را بازی دهند و به آن‌ها تلقین کنند که بعداز چهل و پنج سال گذشته و رای دادن به نامزدهای انتخابات، اعم از ریاست جمهوری یا مجلس نتیجه‌ای به نفع مردم حاصل نشده و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به قوت خود باقی است بنابراین از این روزنه‌ها برای تاثیرگذاشتن بر مردم و عدم شرکت در انتخابات بسیار استفاده می‌کنند.

وی در این باره گفت: شبکه‌های فارسی زبان به خط شده‌اند و همه یک خط فکر را دنبال می‌کنند ناظر بر اینکه مردم ایران رای ندهید، در سال‌های گذشته به صورت تلویحی به این موضوع می‌پرداختند، اما امروز شاهد هستیم به صورت مستقیم و رو در رو با مردم تلاش می‌کنند با انحراف افکار عمومی مانع حضور آن‌ها در پای صندوق رای شوند.

حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه بحث تصریح نمود: اینکه چرا رسانه‌های فارسی زبان معاند در تلاش است تا مانع حضور مردم در انتخابات شود به این دلیل بسیار مهم است چرا که دشمن به دنبال ایجاد یک خلاء قدرت در کشور است.

وی در این باره تصریح نمود: دشمن به خوبی می‌داند تنها راه نفوذ و اجرای خواسته‌های شوم خود در ایران از طریق ایجاد خلاء قدرت صورت می‌گیرد. دشمن می‌داند اگر در ایران خلاء قدرت رخ دهد راه‌های نفوذ بسیاری پیش رویش باز می‌شود بنابراین مترصد ایجاد چنین وضعیتی برای بهره‌برداری بیشتر به نفع خود است لذا با هزینه کرد و وقت گذاشتن بسیار تلاش می‌کند در صفوف مردم نفوذ پیدا کنند تا به کشور ضربه بزند.

وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: از سوی دیگر مسئولین باید به مطالبات مردم درست پاسخ دهند. راهکار مشارکت بیشتر مردم در انتخابات پاسخ‌دهی صحیح به مطالبات مردم است در عین حال، باید پاسخ صحیحی به حوادث ۴۵ سال گذشته داده شود که چرا مشکلات حل نشده است.

کنعانی مقدم گفت: به هر حال ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درگیر جنگ، تحریم و تحت انزوا بوده است با این حال و با وجود مشکلات و مسائل مختلف؛ مسئولین کشور را از طوفان‌ها و بحران‌های زیادی عبور داده‌اند، بنابراین باید نیمه پر لیوان را هم ببینیم.

کنعانی مقدم تاکید کرد: با وجود عداوت‌ها و تحریم‌های خارجی، خوشبختانه ایران پهناور کشوری مستقل و قدرتمند با توان تاثیرگذاری در معادلات بین‌المللی و جهانی است. درست است از نظر اقتصادی ارزش پول ملی کاهش یافته؛ بخشی از این روند ناشی از ساختار غلط اجرایی و سیاست گذاری‌های داخلی است و بخشی نیز تحت تاثیر تحریم‌های تحمیل شده است، اما هیچکدام از این موارد دلیل قانع‌کننده‌ای برای حاضر نشدن در پای صندوق رای نیست.

وی در این باره خاطر نشان کرد: همه مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود و برای بهتر شدن شرایط کشور و حل مسائل کشور با رای خود باید نتیجه انتخابات را به نفع ملت تغییر دهند یعنی اجازه ندهند فردی ضعیف روی کار بیاید که نتواند مشکلات را حل کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از مولفه‌های قدرت که ما را در برابر چانه‌زنی‌ها و معادلات بین‌المللی قدرتمند می‌کند درصد مشارکت بیشتر مردم به عنوان پشتوانه تصمیمات آینده دولت است به این خاطر اگر دولت ضعیف و حداقلی روی کار بیاید اولین ضربه به ملت ایران وارد می‌شود چرا که ایران برای دفاع از امنیت و حقوق ملی نمی‌تواند با قدرت بیشتری در مجامع و مناسبات بین‌المللی حضور بیابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha