• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98122720528
  • خبرنگار : 71588

اقدام یهودی سازی دیگر از سوی رژیم صهیونیستی در جنوب شرقی قدس

اقدام یهودی سازی دیگر از سوی رژیم صهیونیستی در جنوب شرقی قدس

مقامات رژیم صهیونسیتی ساخت دیوار بتنی در جنوب شرقی شهر قدس را با هدف ایجاد خیابانی برای متصل کردن شهرک‌های اسرائیلی آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، راسم عبیدات، فعال و تحلیلگر سیاسی از منطقه «جبل المکبر» خاطرنشان کرد: بلدوزرهای متعلق به صهیونیست‌ها در منطقه جبل المکبر، ساخت این دیوار نژادپرستانه را آغاز کرده‌اند.

عبیدات در ادامه افزود: این دیوار زمینه ساز اتصال شهرک‌های «گیلو»، «جفعات همتوس» و «هار حوماه» واقع در جنوب شهر قدس است و آنها را از شهر بیت لحم و جنوب کرانه باختری جدا می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: این اقدام شهرک‌های داخل این دیوار را به شهرک‌های واقع در پشت این دیوار متصل می‌کند و در چارچوب یهودی سازی شهر قدس و قرار دادن این شهر به عنوان پایتخت این دولت اشغالگر صورت می‌گیرد.

این تحلیل‌گر سیاسی افزود: صهیونیست‌ها می‌خواهند که از طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» سوءاستفاده سیاسی کنند و در نتیجه الحاق بخش وسیعی از فلسطین با جمعیت کمتر را قانونی جلوه دهند.

فلسطینیان با طرح معامله قرن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از آن در ماه ژانویه گذشته رونمایی کرد، مخالفند و می‌گویند که قدس شرقی که اسرائیل در سال ۱۹۶۷ آن را اشغال کرد، پایتخت آینده فلسطین است.

در پی اعلام طرح معامله قرن آمریکا، رژیم صهیونیستی اقداماتی را در راستای گسترش دامنه شهرک‌سازی‌ها در خاک فلسطین اشغالی اتخاذ کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۲۸ ژانویه، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن را اعلام کرد؛ طرحی که به گفته نتانیاهو پنج مورد از مطالبات اصلی این رژیم یعنی به "رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان کشور یهود" توسط فلسطینیان،‌ کنترل امنیتی بر رود اردن و ترسیم مرزها، خلع سلاح غزه و توقف عملیات حماس، حل مشکلات آوارگان خارج از اراضی اشغالی، "ابقای حاکمیت" رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی و تضمین گشودن اماکن مذهبی به روی همگان را محقق می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha