• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98121108720

رئیس علوم پزشکی جهرم اعلام کرد:

کیت آزمایش بیماران مشکوک به کرونا بستری در جهرم به آزمایشگاه ارسال شده است

کیت آزمایش بیماران مشکوک به کرونا بستری در جهرم به آزمایشگاه ارسال شده است

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه کیت نمونه 5 بیمار مشکوک به کروناویروس در این شهرستان برای آزمایشگاه ارسال شده است، گفت: تاکنون نتیجه آزمایش کرونا ویروس هیچ بیماری در جهرم مثبت نشده است.

دکتر محمد رحمانیان یکشنبه یازده اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در بیمارستان پیمانیه جهرم بخش مخصوصی برای بیماران مشکوک به کرونا ویروس در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: برای حفظ احتیاط بیمارانی با علائم شبه آنفولانزا و مشکوک به کرونا ویروس در بخش پیش بینی شده بستری و تمام مراحل درمان برای آنان انجام می شود.

این پزشک متخصص اضافه کرد: با توجه به شباهت علائم بالینی ۵بیمار به کرونا ویروس که در بخش مخصوص بستری هستند، برای احتیاط برای آنها نمونه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه معمولاً دریافت جواب قطعی نمونه‌ها کمی زمانبر است گفت: درمان‌های لازم برای این بیماران توسط متخصصین عفونی در بیمارستان پیمانیه شروع شده و در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به مراقبت‌های انجام‌شده و دریافت درمان‌های مورد نیاز، وضعیت عمومی این بیماران است.

او با تاکید براینکه پیشگیری از ابتلا مهمترین رکن کنترل این بیماری است، گفت: بخش مخصوص مراقبت از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان پیمانیه جهرم، ایزوله و جدا از دیگر بخش ها است.

رحمانیان ادامه داد: با رعایت اصول بهداشتی ازجمله شستن مداوم دست‌ها، تجمع نکردن در مکان های عمومی و پرهیز از میهمانی ها و دورهمی های غیر ضروری می توانیم به کمک یکدیگر به خوبی از این مقطع حساس عبور کنیم.

او با بیان اینکه درصد بسیار بالایی از مبتلایان، به راحتی درمان شده و به زندگی عادی باز می‌گردند، گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس مثل ارائه آموزش های بهداشتی، گند زدایی سطوح در درمانگاه ها و مکان های عمومی توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه انجام شده و همچنان نیز در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این دانشگاه در پیشگیری از کرونا ویروس آموزش و اطلاع رسانی همگانی در سطح شهرستان بوده است. تمام دغدغه ما این بوده است که با اطلاع‌رسانی دقیق و ارائه آموزش های صحیح پیشگیری از کرونا ویروس، بتوانیم این بیماری را کنترل و با همکاری مردم از این بحران گذر کنیم.

سید مجید ارجمند از همکاری ادارات، نهاد های دولتی و اصحاب رسانه شهرستان در اطلاع‌رسانی اخبار و مطالب آموزشی پیشگیری از کرونا ویروس قدر دانی کرد و گفت: این همکاری‌ها نقش مؤثری در رساندن صدای ما به گوش مردم و رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا ویروس در شهرستان داشته است و ادامه این مساعدت ها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

به گفته وی ۲۰هزار پمفلت در هشت طراحی و هزار  ۵۰۰پوستر و تراکت برای پمپ‌بنزین‌ها، فروشگاه‌ها، بانک‌ها و نانوایی‌ها در سطح شهرستان توزیع شده است.

او با بیان اینکه همچنین مطالب آموزشی در شش طرح در ۱۲بیلبورد و استند شهری نصب شده است، ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها، ۱۲ایستگاه سیار آموزشی و اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا ویروس برای عموم در نقاط مختلف شهرستان برپا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha