• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98120301768
  • خبرنگار : 71610

نشست هفتگی دولت سوریه در استان حلب

نشست هفتگی دولت سوریه در استان حلب

هیات دولت سوریه برای تصویب برنامه‌های توسعه اقتصادی و خدماتی در مناطق آزاد شده، نشست هفتگی خود را در شهر تازه آزاد شده حلب برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، اعضای یک هیات از دولت سوریه به ریاست عماد خمیس، نخست وزیر این کشور به منظور تصویب برنامه‌های مربوط به توسعه اقتصادی و خدماتی برای مناطق آزاد شده از لوث تروریسم و پیگیری اجرای طرح‌های کنونی دولت و همچنین برگزاری نشست هفتگی کابینه، از استان حلب بازدید کردند.

تیم دولت سوریه شامگاه جمعه همزمان با فعالیت‌های صنعتی و تجاری، نشست خود را در حلب برگزار کرد.

در همین راستا، محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در حاشیه نشست اعضای دولت در حلب اظهار کرد، اعضای دولت همزمان با فعالیت‌های اقتصادی در حلب به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای ازسرگیری روند تولید، در حال انجام دیدارهایی هستند.

وی افزود: امروز توجه دولت بعد از آزادسازی کامل حلب که به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه شناخته می‌شود، بر این استان متمرکز است.

الخلیل در ادامه تصریح کرد: حلب نه تنها پایتخت صنعتی، بلکه پایتخت تجاری سوریه است، چراکه دارای یک اتاق بازرگانی قدیمی است که بزرگ‌ترین اتاق بازرگانی در منطقه مدیترانه شرقی است و از سال ۱۸۸۵ تا کنون به طور مداوم در حال فعالیت است.

وزیر اقتصاد سوریه تأکید کرد: دولت سوریه امروز با فراهم کردن امکانات لازم در صدد بازگرداندن حلب به چرخه تولید است و این استان طی دوره آتی از سهم قابل توجهی در بسته حمایتی دولت برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد، نشست اعضای دولت امروز (شنبه) در حلب برگزار می شود و در آن مکانیزم کاری و سیاست‌های تجارت خارجی برای حمایت از تولید داخلی بررسی می‌شود.

الخلیل با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورش نیز عنوان کرد: دولت سوریه روی پیامدهای تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده توسط غرب متمرکز است. تقویت تولید، حمایت از توسعه اقتصادی و خودکفایی بخشی از این تحریم‌ها را پوشش می‌دهند.

در همین حال، فارس الشهابی، رئیس اتحادیه اتاق‌های صنایع سوریه نیز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، با توجه به آزادسازی مناطق صنعتی در حومه غربی حلب که شامل صدها کارخانه به عنوان یکی از بزرگترین تأسیسات صنعتی در سوریه و خاورمیانه، نیاز مبرمی به تصویب قوانین و اقدامات مختلف وجود دارد.

وی افزود: صنعتگران به اقدامات لازم دولت برای تسریع در روند بازگرداندن تأسیسات آزاد شده به چرخه تولید چشم دوخته‌اند تا بدین واسطه حلب بار دیگر به پایتخت اقتصادی سوریه و نوک پیکان تولیدات در مقابل تحریم‌های اقتصادی تبدیل شود.

این مقام سوری همچنین خاطرنشان کرد که از سرگیری فعالیت فرودگاه حلب و همچنین جاده‌های زمینی و بین‌المللی که این استان را به مناطق دیگر سوریه مرتبط می‌کند، نقش بسزایی در صادرات و دستیابی به ثبات در نرخ ارز پوند سوریه در برابر دلار خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha