• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۲:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98112116004
  • خبرنگار : 50177

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

یکی از مطالبات اساسی مردم، چهاربانده کردن جاده ازنا- شازند است

یکی از مطالبات اساسی مردم، چهاربانده کردن جاده ازنا- شازند است

ایسنا/لرستان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات اساسی مردم دورود و ازنا پروژه چهاربانده کردن جاده ازنا- شازند است.

مجید کیان پور امشب در مراسم پایان عملیات بازسازی خط راه‌آهن محور جنوب با اشاره به اینکه با بازسازی راه‌آهن لرستان استانداردهای زیرسازی راه‌آهن در منطقه ارتقا یافته است، افزود: با انجام این مهم سرعت بهره‌وری و طرح در این برنامه افزایش و قطارها با سرعت مطمئنه مسیر دورود تا اندیمشک را طی می‌کنند که خدمات بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه وضعیت راه‌آهن لرستان نیاز به یک سری تسریع در راستای بهره‌وری و عملکرد ایستگاه راه‌آهن دارد، اضافه کرد: کار احداث سالن مسافری انجام شده و هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص پرسنل شرکت تراورس در راه‌آهن، گفت: تراورس از شرکت‌های اصل ۴۴ بوده و معمولاً پرسنل آن حقوق‌های معوقه ۵ تا ۶ ماه دارند، گفت: چنانچه مقدور باشد این شرکت به راه‌آهن برگشت داده شود، هم‌اکنون حقوقی که پرسنل دریافت می‌کنند بعد از ۵ ماه دریافت می‌شود و حداقل دریافتی است.

کیانپور چنانچه شرکت به راه‌آهن برگشت داده شود تصمیم‌گیری بهتری برای آن‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: شرکت تراورس باید از طریق سازمان خصوصی‌سازی به دولت بازگشت داده شود چراکه این پرسنل بیشترین زحمت را در نگهداری خطوط راه‌آهن دارند.

وی گفت: شرکت تراورس ۷۰۰۰ پرسنل دارد.

کیان پور با تأکید بر اینکه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیمشک حلقه مفقوده‌ای است که باید تکمیل شود، گفت: این پروژه در حد تعطیل است و ضرورت دارد با مسئولین قرارگاه خاتم به توافق برسید و کار احداث راه‌آهن سریع‌تر انجام شود.

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی آزادراه خوب انجام شده است، عنوان کرد: از سمت چالانچولان به سمت استان مرکزی تسریع در عملیات اجرایی صورت گیرد.

کیانپور با بیان اینکه در کریدور شرق به غرب تنها جایی که کمربندی ندارد دورود است، بیان کرد: نیاز است در عملیات اجرایی کمربندی دورود که ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی ‌دارد تسریع شود که البته ۸ کیلومتر آن انجام شده اما برای تملک معارض دارد و ضروری است دستور ویژه داده شود تا ظرف یک سال آینده عملیات اجرایی و تملک آن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات اساسی مردم دورود و ازنا پروژه چهاربانده کردن جاده ازنا- شازند است، گفت: ترافیک روزانه این مسیر بیش از ۷۰۰۰ وسیله نقلیه است و به لحاظ کنترل سرعت مطمئنه به‌شدت مشکل داریم.

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل ترافیک ماشین سنگین این محور حذف شود تا هنگامی‌که چهار بانده می‌شود چراکه روز نیست که در این محور حادثه نداشته باشیم.

وی گفت: روزانه تا ۲۵۰۰ دستگاه خودرو شوتی در این جاده تردد می‌کنند و تصادفات آن‌ها داغ سنگینی بر دوش خانواده‌ها می‌گذارد.

کیان پور گفت: ۳۶ کیلومتر از این محور در حوزه لرستان و در قالب ۷ پیمانکار دارد کارش انجام می‌شود و ۱۸ کیلومتر آن می‌تواند تا دو ماه آینده افتتاح شود.

وی ادامه داد: در حوزه استان مرکزی با توجه به اینکه شرکت بنادر آمده عملیات تسریع شود و خوشبختانه در بودجه ۹۹ اعتبار خوبی برای مسیر ازنا -شازند لحاظ شده و اولویت یک شرکت زیرساخت در لرستان باشد.

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: دوربین‌های کنترل سرعت در مقاطع کوتاه نصب و سرعت طرح را در جاده کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۳:۱۰

با انتشار و فروش اوراق مشارکت ، اوراق خزانه اسلامی میتوان این جاده را به اتمام رساند