• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98111510973
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

آئین پایانی هفدهمین دوره مسابقات هنرجویان کار و دانش کشور برگزار شد

آئین پایانی هفدهمین دوره مسابقات هنرجویان کار و دانش کشور برگزار شد

ایسنا/هرمزگان آئین پایانی هفدهمین دوره مسابقات کشوری علمی کاربردی ویژه هنرجویان هنرستان های کار و دانش در استان هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان صبح امروز(۱۵ بهمن ماه) در مراسم پایانی هفدهمین مسابقات شاخه کاردانش سراسر کشور در هرمزگان، ضمن تبریک به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در استان هرمزگان به عنوان میزبان هفدهمین مسابقات علمی کاربردی مرحله عملی کشوری هنرستان های کاردانش تمام تلاش خود را با مسئولان کشوری و استانی به کاربستیم تا اقامت و میزبانی خوبی برای مهمانان و نخبگان از سراسر کشور فراهم آوریم.

موسی داده زاده عنوان کرد: ایران ۳۶ هزار شهید دانش آموز، ۴ هزارشهید فرهنگی دارد که از این تعداد، ۱۷۱ شهید دانش آموز و ۳۵ شهید فرهنگی هستند.

وی اضافه کرد: در چنین روزهایی در زمان انقلاب دو شهید دانش آموز و یک شهید فرهنگی از استان هرمزگان تقدیم انقلاب شده است.

این مقام مسئول ضمن خوشامدگویی به مسئولان و دانش آموزان راه یافته به مرحله عملی، ادامه داد: از تمامی مسئولان کشوری و استانی که در این مسیر با همراهی و همکاری همراه ما بوده اند سپاسگذاریم.

دادی زاده در پایان گفت: امیدواریم در این مدت چند روزه استان هرمزگان و اداره آموزش و پرورش استان میزبانی خوبی را برای شمارقم زده باشد.

در ادامه مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هدف شاخه کاردانش تربیت نیروی انسانی ماهر و استادکار با همکاری و مشکارکت دستگاه های دولتی متولی مهارت برای تامین نیازبازارکار است.

سید مصطفی آذرکیش در خصوص سهم شاخه های فنی و حرفه ای، نظری و کاردانش عنوان کرد: ۱۵.۸۰ درصد دانش آموزان فنی و حرفه ای، ۱۹.۴۴ درصد دانش آموزان کاردانش و ۶۴.۷۶ دانش آموزان نظری از تعداد کل ۲ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۱۹۶ دانش آموزان کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین سهم هنرجویان پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم در صنعت را ۵۵.۶۸ عنوان کرد و افزود: سهم این هنرجویان در زمینه خدمات ۱۵.۹۶، زمینه هنر ۲۴.۱۶ و کشاورزی ۴.۳ است.

آذرکیش با بیان این که یکی از برنامه های دفترآموز های فنی و حرفه ای و کاردانش را برگزاری مسابقات علمی_ کاربردی و المپیادها است، افزود: تعداد رشته های مهارتی شاخه کاردانش ۱۶۰ رشته به تفکیک زمینه های صنعتی ۶۵ رشته، کشاورزی ۳۳ رشته، خدمات ۱۲ رشته و هنر ۵۰ رشته است.

وی در خصوص اهداف هفدهمین دوره کشوری مسابقات علمی کاربردی هنرجویان شاخه کاردانش اظهار کرد: اهداف این مسابقات بهبود کیفی آموزش های مهارتی، آشنایی جامعه باتوانمندی های هنرجویان هنرستان ها، سنجش میزان کیفیت آموزش های تخصصی ارائه شده در سه سطح منطقه ای، استانی و کشور، ایجادروحیه رقابت جویی و رقابت پذیری سالم بین هنرجویان، شناسایی هنرجویان توانمند و ماهر، اشاعه و ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی و کارآفرینی و تشویق و ترغیب هنرجویان در بروز خلاقیت های علمی و کارگاهی است.

مدیرکل دفترآموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش اظهارکرد: تعداد آزمون های مهارتی هفدهمبن دوره مسابقات علمی کاربردی با پوشش ۹۹ رشته مهارتی کاردانش به تفکیک ۳۴ آزمون مهارتی که ۶ آزمون آن در زمینه کشاورزی، ۱۳ آزمون در زمینه خدمات و هنر و نیز ۱۵ آزمون در زمینه صنعت برگزار شد.

آذرکیش در پایان گفت: در مرحله منطقه ای(هنرستانی) این مسابقات ۱۰۰ هزارنفر هنرجو، مرحله استانی ۱۴ هزار و ۵۰۸ نفرهنرجو، مرحله تئوری کشوری ۲۶۷۵ نفر هنرجو شرکت کردند که از این تعداد ۲۰۳ هنرجو به مرحله عملی کشوری ( ۱۰۶هنرجوی پسر و ۹۷ هنرجوی دختر) در این مسابقات راه یافتند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از نفرات برتر در هر رشته تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha