• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403070504071
  • خبرنگار : 50673

در نشست مسئولان دفاتر نهاد رهبری و مدیران دانشگاه‌های هرمزگان مطرح شد

تأکید بر تقویت معارف و پاسخگویی به شبهات دانشجویی

تأکید بر تقویت معارف و پاسخگویی به شبهات دانشجویی

ایسنا/هرمزگان نشست مشترک روسا، معاونان آموزشی، مسئولان دفاتر نهاد رهبری و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های استان هرمزگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس تقوی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، امروز (پنجم مهر ماه) در این نشست، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، از تلاش‌های مدرسان و اعضای هیئت علمی معارف اسلامی قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به شبهات دانشجویی، نقش این اساتید را در تربیت دانشجویان و بهبود وضعیت معارف بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: دفتر نهاد رهبری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، بویژه گروه‌های معارف، پاسخگوی نیازها و دغدغه‌های جوانان است.

وی همچنین برگزاری کارگاه‌های مختلف برای بهبود وضعیت معارف اسلامی در دانشگاه‌ها را اقدامی مهم و ضروری دانست و افزود: این نشست تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با آرزوی نابودی اسرائیل و پیروزی حزب‌الله، به اهمیت نقش اساتید معارف در تبیین رشادت‌های شهدا و جانبازان پرداخت.

وی با تاکید بر تأثیر شگرف اساتید گروه معارف در تربیت دانشجویان با وجدان دینی، به خاطره‌ای از تقدیر از استاد محمدمهدی اصفهانی، استاد گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره کرد و سادگی و خلوص این استاد را مثال‌زدنی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امراللهی، مدیر گروه‌های معارف اسلامی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز در این نشست به نظرسنجی‌های انجام‌شده درباره تأثیر فضای مجازی بر دینداری دانشجویان اشاره و بر ضرورت کاربردی کردن محتوای دروس معارف برای تأثیرگذاری بر دل و قلب دانشجویان تاکید کرد.

وی گفت: کلاس‌های معارف حتی در شرایط فتنه و آشوب، تعطیل نشده است و اساتید معارف همچنان به رفع سوالات و مشکلات دانشجویان می‌پردازند.

مصطفی ظهیری‌نیا، رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به تلاش‌های این دانشگاه برای جذب اساتید معارف، از کمبود تعداد اساتید خبر داد و تاکید کرد: برای ارتباط موثر با نسل جدید، استفاده از شیوه‌های نوین تدریس ضروری است.

وی افزود: اساتید معارف باید بتوانند با بهره‌گیری از روش‌های جذاب، مطالب را به‌گونه‌ای ارائه کنند که در نسل جدید تأثیرگذار باشند.

در پایان، تعدادی از حاضران در نشست به بیان دغدغه‌ها و مسائل حوزه معارف در دانشگاه پرداختند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha