• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403070705109
  • خبرنگار : 50988

ثبت بیش از ۲ میلیون تردد بین استانی در جاده‌های هرمزگان

ثبت بیش از ۲ میلیون تردد بین استانی در جاده‌های هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به آخرین وضعیت تردد محورهای استان در ماه گذشته، گفت: بیش از دو میلیون تردد بین استانی در شهریورماه امسال در هرمزگان ثبت شده است.

عباس شرفی در حاشیه بازدید از جاده‌های استان اظهار کرد: این آمار نسبت به مردادماه امسال، سه درصد و نسبت به شهریورماه پارسال، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد ورود و خروج به استان در روز ۱۳ شهریورماه امسال ثبت شده است، ادامه داد: متوسط تردد بین استانی روزانه ۶۴ هزار ۷۶۰ وسیله نقلیه ثبت شد و تغییرات تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان اظهار کرد: بیشینه انباشت و تخلیه وسایل نقلیه در استان نیز در روز ۳۱ شهریورماه به میزان ۹۶۸۵ وسیله نقلیه رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان همچنین به ثبت بیشترین ترددها در ماه گذشته اشاره و گفت: جاده بندرشهید رجایی به بندرعباس و بندرعباس به بندرشهید رجایی (تقاطع غیرهم سطح)، میناب به بندرعباس (پل شور) (متناظر توزین) و آزادراه عوارضی بندر شهید رجایی - بندرعباس دارای بیشترین تردد در شهریورماه بوده است.

شرفی محورهای دارای بدترین سطح سرویس در استان را شهریورماه ماه در جاده بشاگرد - قلع گنج، قلع گنج - بشاگرد و بشاگرد - سندرک، رهدار- زیارت پیرچوگان و زیارت پیرچوگان به رهدار اعلام کرد.

وی بیان کرد: سهم مبدا تردد پلاک‌های مشاهده‌ شده در استان هرمزگان بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت‌شده در دوربین‌های پلاک خوان، ۲۶۴ هزار و ۵۵۴ پلاک خودرو یکتا است که استان فارس با ۲۸ درصد، کرمان ۲۰ درصد، تهران ۹ درصد و اصفهان با هفت درصد بیشترین سهم را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان یادآور شد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده‌ شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در روزهای ۱۲ و ۱۴ شهریورماه، معادل ۴۸ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده‌ شده بوده است؛ همچنین از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد سهم وسایل نقلیه غیربومی در استان کاهش داشته است.

وی افزود: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان‌دهنده آن است که در شهریورماه، ۱۱۶ هزار و ۹۰۳ وسیله نقلیه (معادل ۵۱ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده‌ شده در استان) کمتر از یک روز در استان اقامت داشتند.

شرفی بیان کرد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت‌شده در دوربین‌های پلاک خوان در شهریورماه، ۵۰۶ هزار و ۶۳۰ از وسیله نقلیه از استان هرمزگان در بوشهر چهار درصد، قم ۶ درصد، یزد ۶ درصد، مازندران هفت درصد، اصفهان ۹ درصد، کرمان ۱۷ درصد، فارس ۱۸ و سایر استان‌ها ۳۳ درصد بوده است؛ استان‌های فارس، کرمان و اصفهان نیز بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان داشته‌اند.

وی اضافه کرد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در ماه قبل از مجموع ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۵۸۳ تردد در استان هرمزگان، ۲۵ هزار و ۱۹۲ مورد انواع تخلفات به تفکیک، ۹۶ درصد تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز، یک درصد بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز و سه درصد بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز ثبت‌شده است که تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت در این بازه، ۲۶۰ مرتبه تکرار، نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولان ذی‌ربط است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان ادامه داد: محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در شهریورماه، بندرعباس- جاسک و بالعکس، سیرجان- بندرعباس، بندرعباس-لار و بالعکس بوده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha