• پنجشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98110301994
  • خبرنگار : 71496

مسکو از کشته و زخمی شدن ۱۲۰ سرباز سوری در حمله تروریست‌ها در حومه ادلب خبر داد

مسکو از کشته و زخمی شدن ۱۲۰ سرباز سوری در حمله تروریست‌ها در حومه ادلب خبر داد

مرکز آشتی روسیه در سوریه از کشته شدن ۴۰ سرباز سوری و زخمی شدن ۸۰ تن دیگر در حمله تروریست‌های مسلح به حومه ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مرکز آشتی روسیه در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد، در حمله تروریست‌های مسلح در روز چهارشنبه ۴۰ سرباز سوریه کشته و ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

در بیانیه مرکز آشتی روسیه در سوریه آمده است: گروه‌های مسلح به مواضع ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش در ادلب حمله کردند و نیروهای امنیتی سوریه نیز در جریان مقابله با آنها ۵۰ تروریست را از پای درآورده و حدود ۹۰ تن آنها را زخمی کردند.

طبق این بیانیه، ارتش سوریه در پی حمله مذکور مواضع خود را در منطقه کاهش تنش در ادلب ترک کرد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای دولت سوریه در نتیجه حمله حدود ۲۰۰ مسلح از گروه "ترکستانی" مواضع خود را در بخش جنوب شرقی منطقه کاهش تنش در ادلب ترک کردند و به سمت (ابوجریف - سمکه) در حومه شرقی ادلب رفتند. نیروهای شورشی با ۲۰ خودرو و دو خودروی زرهی به همراه حملات متعدد خمپاره‌ای و پهپادی اقدام به این حمله کردند به همین دلیل نیروهای سوری ناگزیر به ترک مواضع خود شده و به سمت جنوب رفتند.

این مرکز اشاره کرد: افراد مسلح در منطقه کاهش تنش در ادلب توانستند به محل استقرار نیروهای دولتی نفوذ کنند و دو منطقه مسکونی را به دست بگیرند. افراد مسلح توانستند در مسیر ابوجریف - سمکه در حومه شرقی ادلب به مواضع دفاعی دولت سوریه نفوذ کنند و به عمق ۱.۲ کیلومتر و ۳.۵ کیلومتر در طول جبهه وارد شوند.

در این بیانیه تاکید شده است: حمله دیگری را افراد مسلح به مواضع ارتش سوریه در شهر حلب داشتند. نیروهای مسلح در حدود ۵۰ تن با چهار خودروی مجهز به مسلسل‌های سنگین از دو جهت به مواضع ارتش سوریه در حلب حمله کردند، این اولین حمله به مواضع ارتش سوریه بعد از آزادسازی حلب از دست تروریست‌ها محسوب می‌شود که البته این حمله دفع شد.

خبرنگار المیادین نیز در این باره گزارش داد، درگیری‌ها بین ارتش سوریه و صدها نیروی مسلح مورد حمایت ترکیه در ادلب ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha