• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98102318189
  • خبرنگار : 90057

مذاکرات مسکو درباره لیبی بدون نتیجه خاتمه یافت/ خلیفه حفتر تا فردا مهلت خواسته است

مذاکرات مسکو درباره لیبی بدون نتیجه خاتمه یافت/ خلیفه حفتر تا فردا مهلت خواسته است

شبکه خبری اسکای نیوز از پایان نشست مسکو با طرفین درگیر در لیبی بدون حصول توافق خبر داد.

به گزارش ایسنا، المیادین اعلام کرد که هیات نمایندگی دولت وفاق لیبی وزارت خارجه روسیه، محل مذاکرات را ترک کرده و احتمالا این مذاکرات فردا از سر گرفته شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از پیشرفت در مذاکرات خبر داد و گفت خلیفه حفتر درخواست زمان بیشتری داشته است.

اسکای نیوز می گوید اختلاف گسترده بر سر شرایط سند آتش بس و مکانیزم نظارت وجود داشته و همچنین در باره نقش ترکیه اختلافاتی بوده است. ارتش ملی لیبی حضور هرگونه نیروهای ترکیه‌ای در عملیات نظارت بر آتش بس را نمی‌پذیرد.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ضمن اعلام تدوین پیش نویس آتش بس احتمالی گفت که خلیفه حفتر تا فردا برای بررسی شرایط آتش بس در لیبی و تصمیم‌گیری برای امضای آن مهلت خواسته است.

لاوروف هم گفت: سراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی و خالد المشری، رئیس شورای عالی لیبی توافق آتش بس را امضا کردند اما حفتر و عقلیه صالح، رئیس پارلمان مستقر در شرق لیبی تا فردا مهلت خواسته‌اند.امیدواریم که آنها نیز توافق آتش بس را امضا کنند.

اسکای نیوز پیش از این با موافقت خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با نظارت بین‌المللی بر آتش بس در لیبی و ورود کمک‌های بشردوستانه برای هر دو طرف و خروج تمامی مستشارانی که از سوریه و ترکیه وارد لیبی شده‌اند خبر داده بود. 

این شبکه گفته بود که فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی نیز بر حفظ پستش به عنوان فرمانده عالی نیروهای مسلح لیبی تاکید کرده و نماینده جامعه بین‌المللی نیز پیشنهاد تشکیل کمیته ۱۰ عضوی نظامی متشکل از ارتش و دولت آشتی لیبی را داده است.

پس ازاعلام آتش بس در لیبی در روز یکشنبه، نمایندگان دو هیئت لیبیایی از صبح امروز (دوشنبه) در مسکو به مذاکرات با روسیه و ترکیه برای حل بحران لیبی پیوستند.

وزارت امور خارجه روسیه صبح امروز اعلام کرد نمایندگان این کشور و ترکیه در مذاکرات میان فائز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و هیات خلیفه حفتر شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha