• چهارشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98101108436
  • منبع : بوشهر

در شرایط تحریم؛

ارزآوری ۷۰ میلیون دلاری صنعت پرورش میگو در کشور

ارزآوری ۷۰ میلیون دلاری صنعت پرورش میگو در کشور

ایسنا/بوشهر مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در شرایط تحریم، صنعت پرورش میگو ۷۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است.

قاسم قائدی از پایان برداشت میگوی پرورشی استان و عملکرد موفقیت آمیز استان بوشهر با وجود شیوع بیماری لکه سفید میگو خبر داد و افزود: استان بوشهر با بیش از ۶۰ درصد تولید میگوی کشور، اصلی‌ترین استان تولیدکننده میگوی پرورشی است. سابقه و تجربه ۲۰ ساله فعالیت این صنعت در استان، منجر به تبدیل آن به یکی از پیشران‌­های توسعه استان شده  و با تکمیل زنجیره کامل صنعت میگو (ورود مولد، تکثیر لارو، پرورش، تولید غذا، عمل­ آوری و صادرات) در منطقه، زمینه مساعد اشتغال پایدار در بخش عمده نوار ساحلی استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری با وجود بروز مجدد بیماری لکه سفید در ۴ سایت استان که ۱۶ درصد از کل مزارع زیر کشت (۴۹ مزرعه از مجموع ۳۰۰ مزرعه فعال استان) را درگیر کرده بود ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگو از ۴ هزار و ۱۶۴ استخر برداشت شده است که از این مقدار ۱۴ هزار تن صادر شده و بیش از ۷۰ میلیون دلار (قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان) ارزآوری برای کشور در پی داشته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر عنوان کرد: در سال جاری گرفتاری هایی برای پرورش دهندگان به وجود آمد. بروز بیماری لکه سفید اصلی ترین این مشکلات بود که مسائل دیگری از جمله حمل و نقل و سیستم سرمایش کامیون‌ها را هم به دنبال داشت. با همکاری و هماهنگی فعالان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی، این چالش ها به خوبی برطرف گردید. از دیگر دستاوردهای مرتبط با این حوزه، تعمیم معافیت سهم کارفرما از حق بیمه در کارگاه های زیر ۵ نفر برای کل سال بود که با پیگیری های مستمر این دفتر صورت گرفت.

قائدی خاطرنشان کرد: استانداری ضمن پیگیری و ایجاد هماهنگی لازم برای کمک به پرورش دهندگان، با حساسیت فراوان برداشت سریع، ایمن و اقتصادی میگو از مزارع را پایش کرده و طی ۱۰ گزارش هفتگی اطلاعات و آمار برداشت میگو را به وزارت کشور منعکس کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، این مسئول تاکید کرد: با دستور استاندار و تأکید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مسائل و مشکلات این صنعت اشتغالزا به صورت ویژه دنبال می شود تا منطبق با واقعیت ها و بر اساس توانمندی های انسانی و فیزیکی موجود، تولید میگوی استان به بیش از ۵۰ هزار تن در سال برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha