• دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98100906616
  • منبع : بوشهر

دبیر اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر:

انتظار داریم بیشتر به حماسه‌های زنان پرداخته شود

انتظار داریم بیشتر به حماسه‌های زنان پرداخته شود

ایسنا/بوشهر دبیر اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به جنگ تمام عیار فرهنگی که دامنگیر ایران اسلامی شده است از رسانه ها انتظار داریم که بیشتر به حماسه های زنان پرداخته شود.

آرزو شبل حکما بوشهری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ۲۲ زن شهید استان بوشهر افزود: استان بوشهر افتخار دارد که در طی دوران معاصر و به خصوص پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس شهدایی را تقدیم ایران و انقلاب اسلامی کرده است و خدا را شاکریم که با توجه به حماسه آفرینی های زنان بوشهری از جمله حماسه دلوار و نبرد لرده چنین اجلاسیه ای در استان برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به جنگ تمام عیار فرهنگی که دامنگیر ایران اسلامی شده است نشان دادن نقش واقعی زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر در طول مبارزات دفاع مقدس ضرورت دارد اما تا امروز کمتر به مبارزات زنان در زمان انقلاب و دوره های پس از آن پرداخته شده است، لذا از رسانه ها انتظار داریم که بیشتر به حماسه های زنان پرداخته شود.

به گزارش ایسنا، دبیر اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر خاطرنشان کرد: نبرد دلوار و حماسه لرده با حضور بانوان استان بوشهر، برگ زرینی بر روحیه شهادت طلبی زنان بوشهری است که از جان خود گذشتند تا این انقلاب ماناتر بماند. بانوان فداکاری که با از خود گذشتگی‌، پدران، همسران و فرزندان خود را برای حضور در جبهه‌های نبرد پشتیبانی و بدرقه کردند، همراهی و استقامتی که از ناحیه زنان قهرمان ایران در جریان جنگ تحمیلی به منصه ظهور رسید در هیچ زمان و هیچ منطقه ای از جهان سابقه ندارد. مسلما آنان حقی بر گردن همه ما دارند و برگزاری چنین اجلاسیه‌ ای گام ارزشمندی در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آنهاست.

شبل حکما بوشهری اظهار کرد: خداوند به ما توفیق داد که توانستیم آثار خوبی از جمله دو نسخه کتاب درباره زنان لرده، حماسه دلوار و مبارزات زنان و همچنین بانک اطلاعاتی ۱۰۰۰ زن ایثارگر بوشهر را برای این اجلاسیه تولید نماییم که در روز اجلاسیه رونمایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه های اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر می توان به رونمایی از مستند زنان حماسه ساز، نمایشگاه اسوه های صبر و ایثار، و حضور مشاور امور بانوان وزیر کشور و رئیس بسیج جامعه زنان به عنوان سخنرانان ویژه اشاره کرد.  

دبیر اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر تاکید کرد: این اجلاسیه‌ در راستای برگزاری کنگره ملی سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر و با هدف گرامیداشت یاد و نام، و خاطرات شیرزنانی که برای دفاع از این آب و خاک کوشیدند، برگزار می شود. از اهداف این اجلاسیه معرفی زنان شهید استان است که در دوران دفاع مقدس، کربلا و بمباران به شهادت رسیده اند؛ شهدایی همچون «شهربانو میرزایی» که خود مادر شهید بوده و پنج نفر از اعضای خانواده اش نیز در بمباران به شهادت رسیده اند.

به گزارش ایسنا، اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha