• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98091006692

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

۵۸۰ مورد ایدز در کردستان شناسایی شد

۵۸۰ مورد ایدز در کردستان شناسایی شد

ایسنا/کردستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به شناسایی۵۸۰ مورد ایدز در استان کردستان، گفت: از این تعداد ۳۳۴ نفر از آنان زنده و  ۲۴۶ نفر نیز فوت شده‌اند.

ابراهیم قادری امروز(۱۰آذر) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شناسایی۵۸۰ مورد ایدز در استان کردستان، اظهار کرد: تعداد موارد مثبت در سطح کشور ۴۰ هزار و ۵۷۳ نفر بوده که ۱۸هزار و ۹۳۸ مورد فوت و ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفر نیز در قید حیات هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، شناسایی، تشخیص و درمان به موقع بیماران مثبت را مهم ارزیابی کرد و گفت: بر طبق بررسی‌ها، متاسفانه هنوز تعداد بیماران زیادی وجود دارند که شناسایی نشده‌اند و بر طبق تخمین‌های صورت گرفته ۵۰ درصد بیماران در سطح استان از بیماری خود خبر ندارند.

قادری با اشاره به اینکه بیماران ایدز با کنترل مناسب، می‌توانند باردار و صاحب نوزاد سالم شوند، عنوان کرد: شناسایی بیماران در کردستان نیازمند هماهنگی و همکاری جدی مردم و کلیه دستگاه‌های مرتبط است.

وی ذکر کرد: افرادی که رفتارهای پرخطر داشته‌اند برای انجام مشاوره و آزمایشات لازم به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان‌ها یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و در صورت مثبت بودن تحت درمان رایگان قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ضمن برشمردن برنامه‌های پیش‌بینی شده برای انجام در طول هفته مذکور، خاطرنشان کرد: اهداف اجرای برنامه ها در طول این هفته شامل اطلاع رسانی مناسب در خصوص HIV/و اهمیت پیشگیری از آن، جلب حمایت سیاستگزاران، مسئولان و سازمان‌ها از برنامه‌های اطلاع رسانی و کنترل بیماری و افزایش همکاری‌های بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاوردها و چالش‌های موجود، جلب مشارکت انجمن‌های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه‌های پیشگیری و کنترل و برجسته سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن است.

قادری یادآور شد: ۲۰سال از آغاز همه گیری ایدز در سطح دنیا سپری شده و در این مدت با انجام تحقیقات و تلاش ها مستمر، موفقیت های زیادی در کنترل و درمان این بیماری حاصل شده است.

لازم به ذکر است؛ نهم لغایت ۱۵ آذر ماه جاری مصادف با هفته اطلاع رسانی ایدز بوده که شعار امسال "آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی( همه در یک کشتی نشسته ایم)" است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha