• سه‌شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98090503438

راه‌اندازی اولین ایستگاه دسترسی به منابع کتابخوانی آستان قدس رضوی در کاشمر

راه‌اندازی اولین ایستگاه دسترسی به منابع کتابخوانی آستان قدس رضوی در کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: همزمان با هشتاد و دومین سالگرد شهید آیت‎الله مدرس اولین ایستگاه دسترسی به منابع کتابخوانی آستان قدس رضوی در کاشمر راه‎اندازی می‎شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی در برنامه "سه‌شنبه‎های فرهنگی" آستان قدس رضوی که برای اولین بار در کاشمر برگزار شد، عنوان کرد: بقعه شهید مدرس نباید فقط مکانی برای زیارت و انجام نذرهای مردمی باشد، باید افکار شهید مدرس برای مردم تبیین شود، در همین راستا تلاش خواهیم کرد تا کنگره ملی شخصیت شناسی شهید آیت‌الله مدرس با هدف علمی برگزار شود.

وی در همین خصوص عنوان کرد: در زمان مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی که مشاور و دبیر شورای عالی فرهنگی بودم مصوبه‎ای در آستان قدس به تصویب رسیده بود که برای تبیین ابعاد شخصیتی شهید مدرس کنگره‌ای در سطح ملی برگزار شود ولی این مصوبه همچنان روی زمین مانده است.

حسینی گفت: متاسفانه هنوز بسیاری از نوشته‎های شهید مدرس در حوزه تفسیر چاپ نشده است، بدون شک شخصیتی همچون شهید مدرس نظراتی در حوزه تفسیر دارد که برای قرآن پژوهان رهگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاشمر مردمی متدین، فرهیخته، دانشگاهی و حوزوی دارد به همین دلیل یکی از ایستگاه‌های جامع مطالعاتی و دسترسی به منابع کتابخانه‌ای آستان قدس رضوی در این شهر دایر می‎شود.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: براین اساس در کاشمر یک کتابخانه آستان قدس رضوی همانند آنچه در مشهد وجود دارد با همان امکانات راه‎اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: اکنون بیش از 30 میلیون منبع اطلاعاتی آستان قدس رضوی دارد، تمامی منابع دیجیتالی، پایان نامه‎ها، مقالات، منابع چاپی و حتی نسخه‎های خطی برای استفاده در اختیار این کتابخانه قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: این اولین ایستگاه دسترسی به منابع کتابخوانی آستان قدس رضوی است که در شهرستان کاشمر راه‎اندازی می‎شود، بدون شک الگوهایی همانند شهید مدرس را نمی‎توان فقط در موزه گذاشت و هر از گاهی برای آن مراسمی برگزار نمود، باید در مناسبت‎های مختلف از شهید مدرس نام برده شود.

حسینی بیان کرد: حوزویان با الهام از شخصیتی همچون شهید مدرس نباید رسالت خود را فراموش کنند، اگر افکار و شخصیت شهید مدرس تبیین نشود، افراد حوزوی و دانشگاهی رسالت خود را متوجه نخواهند شد.

در این مراسم با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان از اسناد و نامه‎های شخصی شهید مدرس، موجود در گنجینه رضوی رونمایی گردید، همچنین مراسم هشتاد و دومین سالگرد شهید آیت‎الله مدرس با حضور تولیت آستان قدس رضوی دهم آذرماه در کاشمر برگزار می‎شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha