• دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۸ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98090402743

رییس هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران استان تهران مطرح کرد:

آزادی ارتباطات روزنامه‌نگاران در اوج ناآرامی‌ها

آزادی ارتباطات روزنامه‌نگاران در اوج ناآرامی‌ها

رییس هیات مدیره انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران گفت:از مدت‌ها پیش و بویژه پس از فیلترینگ تلگرام و با توجه به نیاز روزنامه‌نگاران به این امکان، انجام فعالیت حرفه‌ای آنان با سختی همراه شده بود از این رو درصدد بودیم که این دسترسی را بهبود بخشیم.

به گزارش ایسنا،در زمانی که اینترنت در کشور قطع بود برخی از افراد دسترسی آزاد به آن داشتند. از جمله عباس عبدی رییس هیات مدیره روزنامه‌نگاران استان تهران که تقریبا هر روز کانال "آینده" خود را با یادداشت‌ها و تحلیل‌هایش در باره حوادث جاری کشور به روز می‌کرد و در این فضای بی‌تحلیلی؛ برای افراد خارج از کشور و کسانی که در داخل دسترسی داشتند قابل استفاده بود. از این رو درصدد برآمدیم که چگونگی دسترسی وی را جویا شویم.

عبدی در این باره به ایسنا گفت: از مدت‌ها پیش و بویژه پس از فیلترینگ تلگرام و با توجه به نیاز روزنامه‌نگاران به این امکان، انجام فعالیت حرفه‌ای آنان با سختی همراه شده بود از این رو درصدد بودیم که این دسترسی را بهبود بخشیم. هر چند همواره در مواضع و تمام اطلاعیه‌های خود بر حق دسترسی آحاد مردم به اطلاعات و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرده‌ایم ولی واقعیت این بود که آن اتفاق بر خلاف مقررات رخ داده بود از این کوشیدیم تا از طریق دولت و با توجه به برنامه‌های اعلامی آن و وزارت ارتباطات مساله را حل کنیم زیرا همکاران روزنامه‌نگار هر روز با مشکلات ارتباطی بیشتری مواجه بودند. در نتیجه از این طریق اقدام و موافقت شد تا همکاران روزنامه‌نگار معرفی و از دسترسی آزاد برخوردار شوند که مورد موافقت قرار گرفت و همه همکاران و اعضایی که درخواست برقراری این امکان را داشتند معرفی شدند.

وی افزود: متاسفانه هنگامی که تعداد اندکی از مردم این دسترسی را دارند از کارایی آن کاسته می‌شود چون کارایی آن مرتبط با کمیت حضور دیگران هست. ولی در همین حد هم که این امکان فراهم شد توانست چراغ بخش بسیار محدودی از اطلاع‌رسانی را روشن نگه‌ دارد. بویژه آن که رسانه‌های مربوط نیز اینترنت داشتند و این ارتباط برقرار شد.

وی در پایان ابراز امیدواری و درخواست کرد که هر چه زودتر محدودیت‌های موجود پایان پذیرد.

به نظر وی بخشی از عصبانیت مردم احتمالا ناشی از همین محدودیت نیز بود. به عقیده وی مدیریت کشور باید سیاست خود را با دسترسی آزاد به رسانه هماهنگ کند و نه برعکس.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۵

ساعت بیست و یک چهارم آذر. خیلی جالبه. قشنگ مشخصه برای شمایی ام که ادعای خبرنگار بودن میکنید فقط تهران یعنی ایران . و بقیه شهرا اصلا براتون مهم نیستن..!!! نت تهران که راه افتاد دیگه نه خبری رفتین راجع به نت نه پیگیری که شهرای دیگه وصل شدن یا نه!! خیلی شهرا مثل شهریار و فردیس کرج و ملارد هنوز نتشون وصل نشده.

avatar

آقا خبری نشد از نت همراه اول تهران؟ بسه دیگه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۸

زمانی اسم خودتونو بزارید خبرنگار که منافع شهرای دیگه به جز تهرانم براتون مهم باشه.. تهران که همه چزز ردیف باشه شما ام ببخیال همه چی میشید..!! دغدغتون فقط تهرانه..تهران.. تهران... نت خانگی فردیس کرج و شهریار و ملارد هنوز قطعه. دیگه وای به حال اهواز و اصفهان و خوزستان و سیستان و ...

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۱

اگر نت همراه را وصل نمی کنند حداقل اطلاع رسانی می کردند adsl وصل می کردیم بخدا علف زیر پامون سبز شده!!

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۱

اینترنت هنوز در خوزستان قطع است ، خوزستان، خوزستان، خوزستان !

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۷

فقط خبرنگارها و مسئولین رده بالا نیاز به فضای اینترنت آزاد دارند؟!! یاد این جوک افتادم که میگفت همه در برابر قانون برابرند!

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۶ ۰۸:۳۶

من هم خبرنگارم و اتفاقا تو تهران کار میکنم و در رسانه ای با مجوز ارشاد چه کسی گفته تمام روزنامه نگاران نت دارن؟؟؟ آقای عبدی که لیبرال هستن لطف کنن و بگن چنددرصد از جامعه روزنامه‌نگاری ایران، نت دارن؟؟ اینکه خودمون و رفقامون نت داشته باشن و مدعی بشیم همه نت دارن واقعا خنده داره!!

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۲:۳۱

سلام از یکی از مسئول ها بپرسین لطفا کی وضع اینترنت به حالت سابق برمیگرده؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۲:۳۱

کلا بی خیال اینترنت همراه شدین؟؟؟!!! چرا پیگیری نمیکنید؟؟؟ تکلیف اونهایی که به adsl دسترسی ندارن چیه؟ الان ۱۰ روزه که کارهامون مونده تا دو روز پیش وعده به زودی رو میدادن. امروز که دیگه اونم تعطیله. اگه نمیخواین وصل کنید بگین که یه فکری به حال خودمون بگنیم

avatar

پس کی وصل میکنن این اینترنت همراه رو خسته شدیم ب خدا این چ زندگی درست کردن برامون رسانه ها هم که فشار نمیارن به دولت برای وصل شدن چطوری باید صدامون رو برسونیم به وزیر بسه دیگه اهه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۲:۵۱

با تشکر از سایت ایسنا که پیگیر مطالبلت مردم درخصوص قعطی اینترنت هستید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۳:۰۳

چرا وصل نمی کنید ...، فردیس کرج رو وصل کنیییییییییییدددد

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۳:۱۴

نوش دارو پس از مرگه .‌...

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۳:۲۴

سلام اینترنت کی وصل میشه لطفاهرچه زودتررسیدگی شود

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۳:۲۶

باسلام هنوز اینترنت تلفن همراه شهرستان جلفا وصل نشده هست..با تشکر از شما

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۳:۳۵

رسانه ها آزادند نظر مثبت خود را در مورد آقایان اعلام کنند. بهمین خاطر دسترسی آزاد حق آنهاست. مردم ظرفیت ندارند و غیرخودی هستند پس به اینترنت هم نیاز ندارند.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۳:۳۸

منظور از همه روزنامه نگاران جمع خودشون در پایتخت هست دیگه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۳:۴۸

با سلام لطفا پیگیری کنید اینترنت بندرعباس رو وصل کنن بخدا خسته شدیم چقده دیگه بگیم تا وصل کنن

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۳:۵۰

هرچی میکشیم از دست تحریف خبر و راست نشون دادن دروغاست..

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۴ ۲۳:۵۹

بابا کلافه شدیم اینترنت همرا زاهدان نصب کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۰:۲۳

اینترنت همراه کی قراره وصل بشه؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۲:۱۹

خوزستان اهواز ساعت 2:18 هنوز اینترنت قطعه هم ثابت هم تمامی خطوت همراه واقعا ممنون از اینکه خوزستان فقط نفتش براتون اهمیت داره

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۲:۵۹

همیشه همین بوده. در هر دولتی عده‌ای دارای امتیازات خاص هستند؛ ارتباطی باشد یا اعتباری و مالی فرقی ندارد؛ از ما بهتران همیشه هستند... لذتشو ببرین جناب عبدی و همکاران؛ که رای مردم رو گرفتید و حقتان است این امتیازات.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۷:۲۴

اینترنت موبایل رو وصل کنید خجالت بکشید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۷:۴۷

شما نظرای منو منتشر نمی کنید خب خدا خیرش بده حداقل یکی درد ما رو فهمید که اینترنت حق طبیعی ماست

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۸:۰۷

مال من که الان سه شنبه هست هنوز قطع هست، ۹ روز شده. ایت. آیا کسی صدای من و افرادی نظیر من را نمیشنود؟

avatar

کامنت گزاشتن تو سایت شما اب در هاون کوفتنه . کجا اخه اینترنتو وصل کردن صدبار تماس گرفتیم هی امروز فردا کردن بکل منطقه ما( مخابرات دکار حسابی پارس انلاین) رو فراموش کردن کل کرج نت وصل شد جز ما اخه ما ادم نیستیم ؟ امنیت که برقرار شد . دیگه مشکل چیه ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۹:۲۲

نت همراه چی شد؟؟؟ اخبارش کو؟؟؟؟؟ خدایاااااا

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۹:۳۷

بابا وصل کنید دیگه این نت رو ، شورشو در آوردید دیگه به حضرت عباس... شما دیگه کی هستید بابا.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۰۹:۴۱

با این که ما ها مهم نیستیم ولی ایسنا جان هنوز 30% حتی نت خونه ندارن نه وصل میشن نه خبری... ما هم ادمیم فروشگاه داشتیم واسه زندگی وام و این چیزارو چه کنم وقتی درامد ندارم!؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۲:۲۰

نت همراه کرج رو وصل کنید خسته شدیم انقد گفتیم چقد اذیت میکنید ملتو اهههههه

avatar

دیگه ایسنا هم حرفی از وصل شدن نت نمیزنه جالبه!!

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۲:۵۲

چرا پیام‌منو حذف میکنید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۵ ۱۸:۴۸

اینرنت لامصبو وصل کنین دیگ اه ...