• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98081408514
  • خبرنگار : 50256

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

مردم آذربایجان شرقی بیکاری را تحمل نمی‌کنند

مردم آذربایجان شرقی بیکاری را تحمل نمی‌کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش سهم استان از تولید ناخالص کشور، افزود: همواره نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری پایین تر بوده است اما نباید در خصوص مسئله اشتغال استان کم توجهی شود زیرا فرهنگ مردم استان ایجاب می‌کند که بیکاری را متحمل نشده و در صورت نیاز دست به مهاجرت می‌زنند.

داود بهبودی در آیین رونمایی از اسناد اطلاعات آمایش آذربایجان شرقی با بیان این‌که در فضای اداری جامعه، رسیدن به اهداف مستلزم برنامه ریزی و آمار است، گفت: نظام اداری باید در راستای ارائه اطلاعات به شکل مستمر در غالب‌های مختلف و بنا بر تعاریف استانداردها و پروتکل‌های نظام آماری کشور اهتمام داشته باشد تا در دسترس فضای برنامه ریزی و مطالعات و بررسی‌ها قرار گیرد.

وی با بیان این‌که سند آمایش سرزمین به منظور شناخت عدم تعادل‌های استان است، گفت: یک مرزبندی مشخص در میانه‌ی استان وجود دارد و تمرکز جمعیت شهرنشین در غرب استان است که باید برای اصلاح آن اقداماتی انجام داد.

وی افزود: سیر در راستای تلفیق، اجرا و پایش برنامه‌های توسعه جامعه نیازمند برنامه ریزی و توجه و تاکید بیشتر بوده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در عرصه جمع آوری آمار نقش دارد.

به گزارش ایسنا، بهبودی در خصوص فعالیت‌های نظام آماری، گفت: ساماندهی، اجرا و نظارت طرح‌های سرشماری و طرح های آماری، ساماندهی آمارهای ثبتی به عنوان یک رویکرد جدید نظام آماری کشور و اطلاع رسانی و تهیه گزارش‌های اطلاعات آماری از ماموریت‌های نظام آماری کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.   

در پایان این مراسم از مدیران کل و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان که در راستای تهیه سند آمایش استان همکاری کرده بودند با حضور استاندار آذربایجان شرقی، رئیس مرکز آمار ایران و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha