• دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98081307416
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

وقوع سالانه ۷۰ مورد بیمار مرگ مغزی در سیستان وبلوچستان

وقوع سالانه ۷۰ مورد بیمار مرگ مغزی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه دیالیزهای مکرر، عاملی برای رنج مداوم و مستمر بیماران دارای نارسایی کلیه است از همه مردم دعوت کرد، با مشارکت هم در مسیر ترویج فرهنگ اهدای عضو گام برداریم.

دکتر قاسم میری علی آباد افزود: در بیمارستان های علی بن ابی طالب (ع) و چشم پزشکی الزهراء زاهدان پیوند کلیه و قرنیه با سطح علمی و کیفی مطلوب انجام می شود و تمامی بیماران می توانند از خدمات درمانی این بیمارستانها بهره‌مند شوند.
معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: با اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند، سالانه از مرگ و میر بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی، قلبی و کبدی و... پیشگیری خواهد شد.
وی یاد آور شد: سالانه ۷۰ مورد بیمار مرگ مغزی در استان سیستان و بلوچستان داریم که با ترویج فرهنگ اهدای عضو این بیماران زمینه های نجات جان بیماران نیازمند فراهم خواهد شد.
دکتر فرامرز فاضلی، متخصص ارولوژی و فوق تخصص پیوند کلیه نیز ضمن دعوت از خانواده‌های محترم بیماران مرگ مغزی برای مشارکت در امر خیر اهداء عضو و استمرار حیات بیماران نارسائی کلیه اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۹۰ پیوند موفقیت آمیز کلیه در بخش پیوند بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) زاهدان انجام گرفته است.
وی افزود: با وجود فراهم بودن امکان دریافت عضو از بیماران مرگ مغزی، سهم این گروه از بیماران برای تامین کلیه، بسیار پایین و در حدود ۳ درصد بوده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: کلیه، ارگانی حیاتی است و ادامه حیات هر فرد به فعالیت کلیه وابسته است و فشار خون ودیابت از مهمترین عوامل نارسائی های کلیوی است.
وی خاطر نشان کرد: آموزش به مردم در خصوص رعایت اصول سلامت و پیشگیری از نارسائی‌ها کلیوی از مهمترین اهداف ماست ولی در صورت ابتلاء به این بیماری، دیالیز و پیوند کلیه از مهمترین روش های درمان این بیماری‌ها محسوب می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha