• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070705458
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان:

مهمترین بخش ایمنی، پیشگیری از وقوع حادثه است

مهمترین بخش ایمنی، پیشگیری از وقوع حادثه است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حضور و امدادرسانی آتش‌نشانان در مواقع خطر تنها بخشی از کار بوده و مهمترین بخش ایمنی، پیشگیری از وقوع حادثه است.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز شنبه در دیدار جمعی از آتش‌نشانان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک هفتم مهرماه روز آتش نشان، بیان کرد: در شرایط کنونی شهر زاهدان گسترش پیدا کرده و جمعیت آن نیز روز به روز در حال افزایش است و شهرک‌های مختلفی در اطراف شهر زاهدان تشکیل و به شهر ملحق می‌شود که طبق گزارش‌ها امکانات آتش نشانی به نقاط توسعه یافته اضافه‌ نشده و با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم.

وی افزود: دستگاه شما باید در حوزه نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها و سایر فضاهای شهری ورود کرده و در این جهت با هیچکس تعارف نداشته باشد چرا که برخی اهیمت این جهت را آگاه نبوده و برخی نیز تنها به دنبال منافع مادی خود هستند و باید بتوانید در مقابل فشارها و بده بستان‌ها ایستادگی و حافظ منافع مردم باشید.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: انگیزه درونی و احساس مسوولیت شما در این جهت تاثیرگذار است و فارغ از جنبه انسانی و وجدان کاری اگر انگیزه الهی هم وجود داشته باشد می‌تواند عمق بیشتر داشته و عاملی برای موفقیت خواهد بود.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان ما از چنین روحیاتی برخوردار بودند و توانستند با وجود کمبود امکانات طراحی و برنامه‌ریزی داشته باشند و حتی یک وجب از خاک ایران را به دست بیگانگان ندادند و این رمز پیروزی و موفقیت است و باید توجه داشت که پیشرفت در حوزه‌های مختلف نیازمند کار جهادی است و باید از رزمندگان دوران دفاع مقدس الگو بگیریم.

آیت الله محامی بیان کرد: اگر انگیزه الهی در بین نیروهای آتش‌نشان تقویت و با شرافت انسانی و احساس مسوولیت همراه شود تا حدود زیادی کمبودها را جبران خواهد کرد و البته این به معنای عدم تلاش در راستای جذب امکانات و تجهیزات نیست و باید با تمام توان به دنبال جذب امکانات و تجهیزات باشید.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در توصیه‌ای به فرزندشان می‌فرمایند:« کوتاهی شمشیرت را با بلندی قدمت جبران کن» و ما نیز باید از این تعبیر درس گرفته و در مواجهه با مشکلات و موانع نا امید نشده و با سخت‌کوشی و همت بلند پای کار باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha