• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98081106021

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی:

کاهش قابل ملاحظه دما در استان/سه‌شنبه و چهارشنبه؛ سردترین روزهای هفته

کاهش قابل ملاحظه دما در استان/سه‌شنبه و چهارشنبه؛ سردترین روزهای هفته

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سیستم بارشی تا دوشنبه در استان فعال خواهد بود، اما انتظار می‌رود سردی هوا تا پایان هفته در سطح استان خصوصاً نیمه‌شمالی محسوس باشد.

یحیی قائنی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت جوی استان خراسان رضوی در روزهای آینده اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از فردا انتظار داریم استان تحت تأثیر جریانات ناپایدار جوی قرار بگیرد. ضمن افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد، وقوع بارش‌ها را در سطح استان، خصوصا نیمه شمالی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: این سامانه با جریانات سرد شمالی همراه است، کاهش قابل ملاحظه دما از فردا شب در سطح استان، اتفاق می‌افتد. بطوریکه حداقل دمای شبانه از دوشنبه شب در مناطق سردسیر و کوهستانی به صفر و کمتر از صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به  به سردی هوا خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در نواحی سردسیر و کوهستانی استان، بارش‌ها به شکل برف و باران باشد، ضمن‌اینکه از اواخر وقت یکشنبه به طور گسترده‌ای تشکیل مه و کاهش میدان دید را در محورهای سردسیر و کوهستانی استان، داشته‌باشیم.

قائنی‌پور تصریح کرد: از دوشنبه بعدازظهر ضمن پایداری جو و گسترش اینورژن در لایه‌های سطحی، انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی استان نیز دور از انتظار نخواهد بود.                                          

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صبح در نواحی سردسیر دما به کمتر از صفر درجه خواهد رسید. بارش‌ها از فردا و روز دوشنبه در سطح استان خواهد بود و غالب نیمه شمالی را درگیر خواهد کرد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وضع هوای استان در 24 ساعت گذشته عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای 3 درجه سلسیوس خنک‎ترین و سرخس با بیشینه دمای 21 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. 

وی ادامه داد: طی این مدت حداقل و حداکثر دمای شهر مشهد بین 7 تا 16 درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرهای تایباد و مه‌ولات با سرعت 29 کیلومتر بر ساعت و بارندگی به میزان کمتر از 0/1 میلیمتر از ایستگاه‌های هواشناسی تربت حیدریه و گلمکان گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha