• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98081105853
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

وقتی قیمت انرژی بر آلودگی هوا تاثیر می‌گذارد

وقتی قیمت انرژی بر آلودگی هوا تاثیر می‌گذارد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قیمت انرژی در کشور به دلایل مختلفی واقعی نیست که این موضوع بر موضوع آلودگی هوا نیز تأثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، مسعود تجریشی، پیش از ظهر امروز 11 آبان، در نشست منطقه‌ای هماهنگی و نظارت بر پروژه‌های مقابله با گرد و غبار ویژه استان‌های جنوبی و شرق کشور، با بیان اینکه در حوزه محیط زیست انسانی کارگروه پسماند از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: دولت در این خصوص برنامه‌ و طرح خاصی را در نظر گرفته است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: تاکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت قبول نکرده که سه دهم از مجموعه‌ای که پسماند تولید می‌کند در صندوقی برود و در اختیار سازمان قرار بگیرد و فکر نمی‌کنیم که امسال محقق شود.

تجریشی با بیان اینکه در ارتباط با گرد و غبار وضعیت داخلی به اندازه وضعیت خارجی بد نیست، تصریح کرد: اگر برای گرد و خاک به صورت منطقه‌ای تدبیری صورت نگیرد، به زودی این وضعیت گریبانگیر ما خواهد شد.

وی ادامه داد: منابع مالی به اندازه کافی وجود دارد، اما با استفاده از روش‌های نوین باید وارد عمل شویم تا بتوانیم موثر باشیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در بحث آلودگی هوا ۱۱ کلانشهر را با روش‌شناسی یکسان به ۱۳ دانشگاه برتر کشور سپردیم که اولین کار از هفته آینده در تبریز انجام می‌شود و امیدواریم نتیجه این مطالعات مثمرثمر باشد.

تجریشی ادامه داد: در رابطه با مشکل آلودگی کلان شهرها ۶۴ مصوبه با ۱۶ دستگاه اجرایی از قبل داشته‌ایم که هر کدام از این دستگاه‌ها اگر مسئولیت خود را به درستی انجام ندهند با مشکل رو به رو می‌شویم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: قیمت انرژی در کشور به دلایل مختلفی واقعی نیست که این موضوع بر موضوع آلودگی هوا نیز تأثیرگذار است.

تجریشی اظهار کرد: کارگروه مقابله با گرد و غبار از معدود کارگروه‌هایی است که برنامه مشخص و منابع مالی مدونی دارد که اگر طرح درست و دقیقی در این زمینه وجود داشته باشد منابع مالی نیز به پروژه‌های مرتبط با گرد و غبار اختصاص می‌یابد.

وی افزود: بسیاری از مجوزهایی‌ که در حوزه صنعت و معدن داده‌ایم و یا می‌دهیم نمی‌تواند در قالب مدل توسعه پایدار و عدم آسیب‌رسانی به طبیعت باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: ۱۸ دستگاه داریم که عضو کارگروه گرد و غبار هستند که برنامه‌ها را از استان‌ها می‌گیرند و در کمیته‌های تخصصی نهایی می‌شود.

تجریشی با اشاره به اینکه براساس رتبه‌بندی، به استان‌ها اعتبارات و منابع تعلق می‌گیرد، ادامه داد: خراسان‌جنوبی از جمله استان‌های اولویت‌دار در موضوع گرد و غبار است.

وی با بیان اینکه با توجه به محدود بودن منابع باید از ظرفیت کارگروه‌ها، دستگاه‌ها و مردم گام‌های مهمی برداریم، افزود: در حال حاضر ۳۰ میلیون هکتار مساحت کشور درگیر پدیده گرد و خاک است که از این مقدار، ۵ میلیون هکتار بحرانی است‌.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که پدیده گرد و غبار از تهدید به فرصت تبدیل شود که نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha