• پنجشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98080904535
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بیرجندی‌ها روزانه چقدر زباله تولید می‌کنند؟

بیرجندی‌ها روزانه چقدر زباله تولید می‌کنند؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند، میانگین روزانه تولید زباله تر در بیرجند در سال گذشته را 100 تن اعلام کرد و گفت: این میزان در نیمه نخست امسال به 120 تن در روز رسیده است.

به گزارش ایسنا، احمد لطایفی، امروز 9 آبان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 21 هزار و 600  تن زباله تر در نیمه نخست امسال از منازل ساکنان مرکز خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال در مجموع 48 تن زباله خشک تولیدی شهروندان بیرجند جمع‌آوری شده است.

وی افزود: بر اساس قانون، هیچ زباله گردی حق برداشت زباله از در منازل و یا پاره کردن کیسه‌های زباله را ندارد که البته توجهی به این امر نمی‌شود و ادامه این موضوع می‌تواند تهدیدات جدی بهداشتی را متوجه کل جامعه کند.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با توصیه به شهروندان در خصوص تفکیک زباله تر از خشک، خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند از نهادهایی است که به جدیت اجرای این قانون را پیگیر است و به همین منظور از ابتدای امسال طرح  تفکیک زباله از مبدا در شهر بیرجند آغاز شده است.

لطایفی از ارائه آموزش‌های مختلف تفکیک زباله از مبدا و ساعات زباله‌برداری و موارد مرتبط به 36 هزار و 994 خانوار در محلات مختلف شهر خبر داد و افزود: ارائه این آموزش‌ها تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی در بین مردم داشته که در نیمه دوم سال با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: تا امروز 5400 خانوار شهر بیرجند خدمات تلفنی برای تحویل زباله‌های خشک خود را از این سازمان دریافت کرده‌اند که همکاری خوبی نیز صورت می‌گیرد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: با این وجود با توجه به هزینه بالای تمام شده در اجرای این طرح بیشتر تمایل داریم شهروندان زباله‌های خشک خود را درب منازل به خودروهای حمل به صورت تفکیک شده تحویل دهند.

فعالیت غیرقانونی 75 انبار ضایعاتی

لطایفی از فعالیت غیرقانونی حدود 75 انبار ضایعاتی، بدون دریافت مجوز از شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط، در شهر بیرجند خبر داد و گفت: این مساله باعث گلایه مردم شده است.

وی با بیان اینکه اعتراضات و شکایات شهروندان و همسایگان انبارها در این خصوص پیگیری شده است، یادآور شد: برای ساماندهی انبارهای ضایعاتی که بر اساس نظریه محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت این مراکز مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب و آلودگی محیط زیست بوده و باید تمامی نهادهای نظارتی و اجرایی همراه شوند و از سوی شهرداری و محیط زیست پیگیری انتقال این مراکز غیر قانونی به مکان‌های مجاز در دست اقدام است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود با تماس با شماره 31031 خدمات خرید مواد قابل بازیافت را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha