• جمعه / ۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98070503602
  • خبرنگار : 71129

پیونگ‌یانگ مطرح کرد

سایه تردید بر نشست‌ آتی کره شمالی با آمریکا به دلیل فقدان پیشرفت

سایه تردید بر نشست‌ آتی کره شمالی با آمریکا به دلیل فقدان پیشرفت

کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد، فقدان پیشرفت در تحقق توافقات به دست آمده بین رهبران آمریکا و کره شمالی بر دورنمای نشست آتی بین دو کشور سایه تردید می‌افکند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی کره شمالی کی.ان.سی از قول کیم کی گوان، مشاور وزارت خارجه این کشور گزارش داد، ایالات متحده هیچ کاری برای تحقق بیانیه مشترک بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سنگاپور انجام نداده است.

این مقام ارشد کره شمالی همچنین مانورهای مشترک نظامی بین آمریکا و کره جنوبی و همچنین تشدید تحریم‌ها و فشارها بر پیونگ یانگ را نیز مورد انتقاد قرار داد.

مذاکرات با هدف خلع سلاح اتمی و توقف برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی از دومین نشست بی حاصل بین رهبران دو کشور در فوریه متوقف شده است. پیونگ یانگ گفته که تمایل دارد تا مذاکرات در سطح کاری را از سر بگیرد اما هنوز زمان و مکان آن را اعلام نکرده است.

ترامپ روز دوشنبه گفته بود، می‌خواهد بداند که چه نتیجه‌ای از سومین نشست بین او و رهبری کره شمالی پیش از توافق برای برگزاری آن حاصل می‌شود.

در اظهار نظر مشاور وزیر خارجه کره شمالی همچنین به این مساله اشاره شده که سیاستمداران در واشنگتن گرفتار این ادعا شده‌اند که کره شمالی می‌تواند تنها زمانی به آینده‌ای روشن دست پیدا کند که برنامه‌های اتمی خود را کنار بگذارد و این دیدگاه که تحریم‌ها باعث شده تا کره شمالی پای میز مذاکره بنشیند، تغییر کرده است.

وی ادامه داد: این مساله باعث شده تا من بابت این مساله تردید پیدا کنم که آیا یک پیشرفت غیرمنتظره جدید می‌تواند از روابط بین آمریکا و کره شمالی از طریق یک نشست بین دو کشور حاصل شود یا خیر. ترامپ با روسای جمهوری سابق آمریکا در حس سیاسی و تصمیم گیری متفاوت است و به همین دلیل، من به گزینه عاقلانه و تصمیم جسورانه ترامپ امیدوارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha