• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98062612255
  • خبرنگار : 71553

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

الزام خودروهای کمتر از ۱۰تن درون شهری برای دریافت باربرگ/ ایجاد بیمه بار شهری برای اولین بار

الزام خودروهای کمتر از ۱۰تن درون شهری برای دریافت باربرگ/ ایجاد بیمه بار شهری برای اولین بار

مدیر کل دفتر حمل ونقل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت:سند الکترونیک حمل بار شهری (باربرگ)، هرگز رانتی برای شرکت های حمل و نقلی و سایر نقش های واسطه ای یا جانبی ایجاد نخواهد کرد.

مرضیه حصاری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به طراحی و راه اندازی زیرساخت یکپارچه صدور سند حمل بار در کلیه شهرهای کشور به صورت کاملاً الکترونیکی اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد یک نظام حمل و نقل مبتنی بر ارائه خدمات به فعالان بخش حمل بار شهری و شهروندان هستیم و طراحی های این ساختار به گونه ای است که امکان ایجاد دلالی و رانت را به در این ساختار به حداقل ممکن می رساند.

وی ادامه داد: پس از بررسی های انجام گرفته و مطالعه نمونه های مشابه در سایر کشورهای پیشرو، امکان دریافت مستقیم سند حمل بار از سامانه را بدون واسطه برای رانندگان نیز ایجاد کردیم و اجباری برای دریافت باربرگ از طریق شرکت های حمل و نقلی در بخش شهری وجود ندارد. به عبارت دیگر رانندگان تنها زمانی برای دریافت سند حمل بار به شرکت های حمل ونقلی مراجعه خواهند کرد که خدمت واقعی از سوی این شرکت‌ها به آن ها ارائه شود. بدین طریق امکان دریافت پول مازاد از رانندگان تحت عناوین مختلف ایجاد نخواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه تمام فرایند دریافت باربرگ در زمان اندک و بدون نیاز به مراجعه حضوری به هیچ مرکزی و به صورت نرم افزاری قابل انجام است، اظهار کرد: به دو روش امکان صدور باربرگ  فراهم شده است. یکی از طریق نرم افزار تلفن همراه و دیگری از طریق وب سایت باربرگ به نشانیwww.baarbarg.ir  است.

به گفته حصاری، از تاریخ ۲۰ آبان ۹۷ اعلام کردیم کلیه خودروهای بالای ۱۰ تن، به ازای هر تردد با بار در محدوده شهر و حومه باید سند حمل را تحت عنوان باربرگ دریافت کنند. همچنین پس از تصویب در کارگروه ملی پیمایش وزارت نفت، از ابتدای دی ماه سال گذشته به خودروهای درون شهری بالای ۱۰ تن دارای مجوز فعالیت از شهرداری های سراسر کشور، براساس میزان حمل بار انجام شده توسط خودرو سوخت داده می شود. یکی از ابزارهای شناسایی این مسئله، اطلاعات سامانه الکترونیکی باربرگ است. از اول شهریور ۹۸  نیز این موضوع برای خودروهای زیر ۱۰ تن اجرایی شد و اعلام کردیم که این خودروها نیز بایستی باربرگ دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار خودروی مشترک درون شهری و برون شهری وجود دارد گفت: هر خودروی حمل بار و مسافر که در محدوده شهر و حومه شهر فعالیت می کند خودروی درون شهری بوده و بایستی از شهرداری شهر مربوطه مجوز فعالیت بگیرد و هر خودرویی که خارج از حومه شهر باشد، برون شهری بوده و بایستی از راهداری کارت هوشمند دریافت کند.

حصاری در پایان با اشاره به ایجاد بیمه بار شهری برای اولین بار در کشور به عنوان یکی دیگر از خدمات باربرگ افزود: از اواخر سال گذشته بیمه بار باربرگ را اجرایی کردیم. یعنی کلیه خودروهایی که سند باربرگ حقیقی/حقوقی دریافت می کنند، متناسب با نوع و میزان کالایی که حمل می کنند بیمه می شوند و می توانند از مزایای بیمه بار در صورت وارد آمدن خسارت به بار استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۲:۱۸

اگر واقعا بشود بدون واسطه شرکت حمل سند حمل گرفت خیلی خوب است

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۲:۳۵

باز خدا خيرش بده مبلغي كه قراره گرفته بشه الكي نيست و بارمون رو بيمه ميكنن و قرار نيست بيخودي پول به شهرداري بديم آخرشم هيچ كاري نكنن برامون

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۴:۳۵

کاش از این طرح بیمه بار باربرگ خبر می داشتم. یه بار داشتم بهش خسارت خورد ضرر کردم. اگر می دونستم همچین طرحی هست، حتما به راننده می گفتم که بارم رو بیمه کنه.