• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98060904530
  • خبرنگار : 71060

اولین بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی به کار خود پایان داد

اولین بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی به کار خود پایان داد

"بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی" با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، نخستین بوت‌کمپ تخصصی هوش مصنوعی توسط یکی از شتاب‌دهنده‌های فعال، سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی (ستفا) ، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توسعه مدل کسب و کارهای حوزه هوش مصنوعی و تربیت تیم‌های کارآفرین برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی از تاریخ ۱۳ تیرماه آغاز شده و نهایتا روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

بوت‌کمپ‌ها دوره‌های فشرده͏‌ای هستند که فناوران را برای ورود به بازارکار آماده می͏‌کنند. در این رویداد دوره͏‌هایی جدی و سرشار از چالش͏‌های متفاوت ارایه می͏‌شود تا در نهایت فناوران مهارت‌های خود را بالا برده و طرح͏‌های نوآورانه و فناورانه را برای سرمایه‌گذاران و سازمان‌هایی که چالش‌های خود را پیشتر اعلام کرده بودند، با استفاده از هوش مصنوعی ارائه کرده و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

در این رویداد از بین تیم‌های متقاضی شش تیم از سوی کمیته داوران انتخاب و وارد فرآیند بوت کمپ شدند تا طی مدت دو ماه چالش‌های ارائه شده از سوی سازمان‌های متقاضی همچون جهاد دانشگاهی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان فناوری اطلاعات را رفع کنند.

ارائه پایانی این دوره پنج‌شنبه ۷ شهریور ۹۸ از ساعت ۱۴ الی ۱۹ در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار و تیم‌های برتر مورد حمایت حامیان رویداد قرار گرفتند.

مهندس بختیاری در مراسم اختتامیه اولین بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی متذکر شد: توسعه هوش مصنوعی نیازمند ترویج و توسعه زیرساخت است.

معاون تجاری سازی و امور پارکها و مراکز رشد ستفا جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت و توسعه هوش مصنوعی در آینده تکنولوژی گفت: هوش مصنوعی سیستم‌هایی هستند که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی را در شرایط  خاص و پیچیده برای حل مسایل ارایه دهند.

مهندس حسین بختیاری درعین حال اظهار کرد: این رویداد با هدف ترویج مفاهیم هوش مصنوعی، توسعه مدل کسب و کارهای حوزه هوش مصنوعی و تربیت تیم‌های کارآفرین برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی از تاریخ ۱۳ تیرماه با مشارکت نزدیک به 100 نفر از علاقمندان و فناوران متخصص و دارای مهارت و دانش آغاز شده است که نهایتا در روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه پس از داوری با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

وی با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی می توانند تحولات گسترده ای را در فناوری اطلاعات و سایر حوزه های مهندسی و حتی زندگی انسانها رقم بزند، افزود: ایجاد مشاغل جدید و کاهش هزینه ها و افزایش رفاه از دیگر مزایای این گونه فناوری‌ها است.

معاون تجاری سازی و امور پارک‌ها و مراکز رشد سازمان تجاری  سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی افزود: در حال حاضر اطلاعات مردم و حتی مسوولین نسبت به هوش مصنوعی و کاربردهای آن بسیار محدود است که برگزاری اینگونه رویدادها می‌تواند باعث ترویج آن در سطح جامعه بخصوص نخبگان و فناوران شود.

بختیاری گفت: در این رویداد از بین تیم‌های متقاضی که نزدیک به 10 تیم بودند شش تیم از سوی کمیته داوران انتخاب و وارد فرآیند بوت کمپ شدند تا طی مدت دو ماه چالش‌های ارائه شده از سوی سازمان‌های متقاضی همچون جهاد دانشگاهی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان فناوری اطلاعات را با کمک منتورها و مشاوران خبره رفع با استفاده از هوش مصنوعی رفع کنند.

در انتهای این رویداد یکی از تیم‌ها که چالش حوزه آموزش و اشتغال جهاد دانشگاهی را انتخاب کرده بود مورد حمایت این نهاد قرار گرفت و یک استارتاپ نیز توسط شتابدهنده حامی این مراسم، حمایت مالی و معنوی خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی ستفا، بختیاری در پایان از مجریان و حامیان این رویداد از جمله شتاب‌دهنده همتک، سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی (ستفا)، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این رویداد قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha