• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98052813758
  • منبع : نمایندگی مرکزی

مونسان خبر داد:

اختصاص ۵ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان میراث فرهنگی به استان مرکزی

اختصاص ۵ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان میراث فرهنگی به استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پنج میلیارد تومان جهت مرمت بناهای تاریخی و توسعه زیرساخت‌ها به استان مرکزی اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از پارک سرچشمه محلات در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد و شهرستان محلات و منطقه نمونه گردشگری سرچشمه این شهر جای توسعه دارند. باید پای سرمایه گذاران به این منطقه باز شود و همچنین باید فضاهای اقامتی ایجاد شود تا اقتصاد شهر رونق یابد .

وی با اشاره به مکاتبه با ریاست جمهوری و کسب اجازه جهت احداث ۵۰۰ هتل در اقصی نقاط کشور با اراضی رایگان و یا اقساط ۲۰ ماهه، افزود: تلاش می شود که هتل ها در مناطق کم برخوردار استقرار یابد که پارک سرچشمه محلات می تواند مشمول این مناطق باشد، این دستور از جانب دکتر روحانی به وزراتخانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و کشور ابلاغ شده است و از استاندار مرکزی درخواست شد که در استان مرکزی زمین با اقساط بلندمدت یا رایگان جهت ساخت هتل به سرمایه گذاران واگذار شود .

مونسان تصریح کرد: در راستای مرمت بناهای تاریخی و توسعه زیرساخت های استان ۵ میلیارد تومان در نظرگرفته می شود تا با تدبیر و اولویت استاندار و مجموعه استان برای زیرساخت ها و ترمیم و مرمت بناهای تاریخی تخصیص یابد .

وی با اشاره به بازدید از بازار تاریخی اراک در ادامه سفر یک روزه خود به استان مرکزی اظهار کرد: تلاش خواهیم داشت ۵۰ درصد از منابع سازمان و ۵۰ درصد از منابع استانی برای ترمیم و مرمت بازار اراک و تسریع در ترمیم اختصاص یابد .

رییس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: کمک می شود ظرفیت استان مرکزی در حوزه گردشگری فعال‌تر شود. نشستی با آژانس های گردشگری کشور خواهیم داشت و یک یا دو آژانس معین استان مرکزی در نظر گرفته می‌شود، البته لازم است استان نیز با تبلیغات مناسب اقدام به معرفی ظرفیت‌های استان کند که این امر به رشد حوزه گردشگری و اقتصاد استان می‌انجامد و قطعا به نشاط استان، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک می‌کند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha