• شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 98051205736
  • خبرنگار : 71591

یوتیوب نخستین اپلیکیشن پردرآمد در حوزه محتوای ویدیویی

یوتیوب نخستین اپلیکیشن پردرآمد در حوزه محتوای ویدیویی

بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی سنسور تاور، یوتیوب نخستین و برترین اپلیکیشن در حوزه فیلم و محتوای آنلاین در فصل دوم ۲۰۱۹ شناخته و معرفی شد.

به گزارش ایسنا، یوتیوب که بدون شک بزرگترین و محبوب‌ترین برنامه در حوزه فیلم و محتوای آنلاین در جهان به شمار می‌رود، از لحاظ درآمدزایی در صدر فهرست اپلیکیشن‌های مشابه حاضر در بازار جای گرفته است.

گوگل به عنوان شرکت توسعه‌دهنده یوتیوب حالا موفق شده است بار دیگر عنوان پردرآمدترین سرویس در حوزه پخش محتوای آنلاین و ویدیو را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از آن یوتیوب کند و با ثبت عملکرد موفقیت آمیز یوتیوب  و جلب رضایت کاربران و مخاطبان در سراسر جهان، افتخاری دیگر را برای این سرویس محبوب به ارمغان بیاورد.

این آمار و گزارش‌ها که از سوی کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی سنسور تاور منتشر و ارائه شده است، نشان می‌دهد که یوتیوب همچنان در صنعت محتوای ویدیویی آنلاین در جهان یکه تازی می‌کند و هیچ یک از برنامه‌های مشابه نتوانسته هنوز جای آن را بگیرد و یا به رقابت با آن بپردازد.

در این گزارش همچنین میزان استفاده کاربران در برخی کشورهای مهم و بزرگ نظیر ایالات متحده آمریکا، انگلستان و ژاپن نیز ذکر شده است. به عنوان مثال، کاربران آمریکایی در این بازه زمانی ۷۰ درصد از درآمد این سرویس محبوب اشتراک ویدیو را تشکیل می‌دهند این در حالیست که سهم ژاپنی‌ها ۷ درصد و انگلیسی‌ها ۴ درصد از درآمدزایی یوتیوب بوده است. یکی از تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی خاطرنشان کرده است که یوتیوب ۱۳۸ میلیون دلار از درآمد خود را از پرداخت کاربران در برخی کشورها به دست آورده است.

وی همچنین ادامه داد: با مقایسه آمار و ارقام مربوط به مدت مشابه ۲۰۱۹ با سال قبل از آن، می‌توان دریافت که درآمدهای یوتیوب در این بازه زمانی با یک رشد ۲۲۰ درصدی مواجه بوده است.   

بعد از یوتیوب، اپلیکیشن ویرایش ویدیو Kwai، تیک تاک، ۱۷life AF، PicsArt، فیس‌تون۲، توئیچ، وی‌اس‌سی‌او، ویگو ویدئو و اینستا سایز قرار گرفته‌اند که به ترتیب در جایگاههای دوم تا دهم جدول رده بندی پردرآمدترین اپلیکیشن‌های حوزه ویدیو و محتوای تصویری قرار گرفته‌اند.

درآمد این اپلیکیشن‌ها در پلت‌فرم فروشگاه آنلاین اپ استور اپل شباهت بسیار زیادی به مجموع درآمد آنها از همه پلت‌فرم‌ها دارد در حالی که ترتیب درآمدزایی آنها از گوگل پلی استور متفاوت است و دیگر یوتیوب در این فهرست جایگاهی ندارد.

در فهرست منتشر شده در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، یوتیوب و kwai در همین جایگاههای فعلی خود در فصل دوم ۲۰۱۹ قرار داشتند با این تفاوت که اپلیکیشن تیک‌تاک با ارتقای جایگاه خود، در رتبه سوم ایستاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha