• چهارشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98050200948
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

"کپسول فرشته"، تأیید اصالت فرآورده ندارد

"کپسول فرشته"، تأیید اصالت فرآورده ندارد

ایسنا/اصفهان سرپرست اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کپسولی به نام فرشته که در عطاری‌ها به فروش می‌رسد، هیچ‌گونه مجوزی برای تولید، واردات، توزیع و عرضه از سازمان غذا و دارو نداشته و فاقد هرگونه تائید اصالت فرآورده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مسعود نساج، اظهار کرد: شهروندان برای تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل باید از داروخانه‌های معتبر، زیر نظر پزشک و مشاوره داروساز اقدام کرده و از خود درمانی و توصیه‌های غیرعلمی برای درمان بیماری‌ها جدا خودداری کنند.

وی افزود: طبق گزارش‌های رسیده مصرف این قرص باعث بروز عوارض جدی و در برخی موارد منجر به بستری شدن مصرف کنندگان در بیمارستان نیز شده است و تبلیغات ماهواره و فضای مجازی با عناوین فریبنده در افزایش یا کاهش وزن در سریع‌ترین زمان و ادعای گیاهی بودن دروغ است.

سرپرست اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: متأسفانه باید یادآور شد با توجه به نتیجه آزمایش‌های صورت گرفته و به علت وجود مقادیر زیاد داروهای شیمیایی از جمله کورتون ها، ترامادول و … باعث دریافت پاسخ سریع مصرف‌کنندگان و در نتیجه مورد استقبال آنان قرار می‌گیرد.

نساج تأکید کرد: ضایعات و پوسیدگی استخوانی به خصوص در ناحیه لگن، انواع آسیب‌های بینایی مانند آب مروارید و افزایش فشار چشم، تشدید علائم روانی شبه جنون ناشی از مصرف استروئیدها، افزایش فشار خون بحرانی و نارسایی احتقاقی قلب از عوارض این محصول است.

وی گفت: سرکوب سیستم ایمنی و افزایش ریسک ابتلا به انواع عفونت‌های قارچی و باکتریال و به هم ریختگی تعادل هورمونی و بروز اختلالات متابولیک مانند دیابت  از دیگر عوارض مصرف این دارو است. 

سرپرست اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: راه‌اندازی سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالای سلامت وارداتی www.ttac.ir گام مهمی در جهت مبارزه با قاچاق و صیانت سلامت مردم است.

نساج افزود: شهروندان می‌توانند با استفاده از روش موجود شامل استعلام ارسال کد 16 رقمی در سایتwww.ttac.ir، شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲یا تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵ و بارکد مندرج بر روی برچسب  (QR)و استفاده از نرم‌افزار قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه هوشمند از صحت و سلامت و اصالت فرآورده مورد معرفی خودآگاهی یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha