• دوشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98042412440
  • خبرنگار : 71012

به انگیزه اعلام خبر پخش یک مسابقه تلویزیونی

ایران کالا راه نجاتش را پیدا کرد؟

ایران کالا راه نجاتش را پیدا کرد؟

شبکه ایران کالا برای نخستین بار از ساخت مسابقه‌ای تلویزیونی خبر می‌دهد که حمایت از کالای ایرانی را هدف قرار داده است؛ این مسابقه قرار است توسط یکی از بازیگران سینما و تلویزیون اجرا شود.

به گزارش ایسنا، اواخر بهمن ماه سال ۹۵ شبکه ایران کالا بر روی فرستنده‌های سوم دیجیتال سراسر کشور قابل دریافت شد.

در تعریف اهداف این شبکه «حمایت از کالاهای ساخت ایران و کارآفرینان ایرانی، ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی و تقویت بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی» گنجانده شده بود و اردشیر زابلی‌زاده که پیشتر سابقه‌ی مدیریت شبکه خبر و همچنین ریاست دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما را عهده‌دار بود، مدیریت شبکه را بر عهده گرفت.

حالا بیش از دو سال از راه‌اندازی ایران کالا می‌گذرد و با این حال این شبکه هنوز نتوانسته آن‌طور که باید و شاید، خود را به عموم مردم معرفی کند و برنامه‌هایش را جا بیندازد.

نگاهی به کنداکتور شبکه ایران کالا خود گویای این امر است؛ اغلب برنامه‌های این شبکه با تاکید بر تبلیغ مستقیم، به دور از هرگونه استفاده مفید از ویژگی‌های بصری یک برنامه تلویزیونی روی آنتن می‌روند و چندان پر بیراه هم نیست که نتوانسته باشند در جذب مخاطب امروزی موفق باشند. 

در دنیایی که همه چیز به سمت مینی‌مال شدن و تصویر پیش می‌رود، شاید نگاه به یک بیلبورد تبلیغاتی به مراتب اثرگذارتر از برنامه‌ای باشد که ساعت‌ها با ساختاری خشک و بی توجه به جذابیت‌های بصری، به تبلیغ یک کالا یا خدمات مشغول است. 

پس در چنین شرایطی چگونه یک شبکه تجاری غیرخصوصی می‌تواند موفق باشد؟

یادآوری خاطراتی از شبکه بازار و پخش برنامه‌هایی مانند «سبد» (با اجرای منصور ضابطیان) و «از همین امروز» (محمود شهریاری)‌، شاید تا حدودی بتواند پاسخگوی این پرسش باشد.

منتقدان تلویزیونی و برخی از بینندگان به خوبی به‌خاطر دارند، شبکه بازار در مقطعی توانست با بهره‌گیری از تبلیغات غیرمستقیم و نیروهایی که در آن زمان در زمره موفق‌ترین‌های تلویزیون بودند، به یک‌باره به تعداد مخاطبان خود بیفزاید و به تبع آن از حجم قابل قبول تبلیغات هم بهره‌مند شود؛ رویکردی که البته می‌تواند برای شبکه‌ای مانند ایران کالا که به نوعی جایگزین بازار معرفی شده است، هم راهگشا باشد.

حالا به نظر می‌رسد «ایران کالا»، خود به سمت این راهکار رفته باشد و این روزها از تولید و پخش مسابقه‌ای خبر می‌دهد که قرار است با اجرای یک بازیگر روی آنتن برود. حال اینکه این بازیگر چقدر در اجرای این مسابقه می‌تواند موفق باشد، پرسشی است که پاسخ به آن بعدها مشخص خواهد شد.

مسابقه «ایرونی‌جات» که حمایت از کالای ایرانی را هدف قرار داده، در قالب یک مسابقه تلویزیونی ۵۰ قسمتی تولید می‌شود.

ضبط این مسابقه اخیرا در استودیویی در شهرک سینمایی غزالی آغاز شده و افراد با سنین مختلف در این مسابقه شرکت کرده و ضمن رقابت برای تعیین بهترین و مناسب‌ترین قیمت کالاهای مختلف، جایزه دریافت می‌کنند.

«ایرونی‌جات» شامل بخش‌ها و مراحل مختلفی است و اجرای آن را سام نوری، بازیگر سینما و تلویزیون برعهده دارد.

گفته شده دکوری برای «ایرونی‌جات» به عنوان اولین مسابقه شبکه ایران کالا طراحی شده است و این مسابقه به زودی در قالب ۶۰ دقیقه‌ روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha