• دوشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۶:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 98032612261
  • خبرنگار : 71431

واکنش پلیس به احتمال تولید سواری‌های دیزلی

واکنش پلیس به احتمال تولید سواری‌های دیزلی

اوایل خرداد ماه امسال بود که احتمالاتی مبنی بر طراحی و ساخت خودروهای سواری دیزلی در کشور مطرح شد؛ موضوعی که تاکنون مخالفت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را در پی داشته اما اگر روزی چنین خودروهایی در کشور تولید شود، شماره گذاری آن به چه صورت خواهد بود؟ که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در این باره توضیح داده است.

سردار سید کمال هادیانفر در گفت وگو با ایسنا درباره احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی در کشور و چگونگی شماره گذاری این خودروها از سوی پلیس اظهارکرد: ما منعی برای شماره گذاری این خودروها نداریم، اما طبق قانون ابتدا باید سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز شماره گذاری این خودروها را به پلیس راهور بدهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه بحث محیط زیست در مورد خودروهای دیزلی مساله جدی است، گفت: در همین راستا نیز باید تائیدیه های لازم از سوی محیط زیست و وزارت صمت را برای شماره گذاری داشته باشیم و اگر این تائیدیه ها صادر شود، ما مشکلی در شماره گذاری نداریم.

پیش از این عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگویی با ایسنا مخالفت صریح خود را با تولید خودروهایی دیزلی در کشور اعلام کرده و گفته بود که «سازمان محیط زیست قطعاً با ورود موتور دیزل به ناوگان سواری مخالف است و امیدواریم که هیچ دولتی حاضر نشود که مجوز ورود ناوگان دیزل سواری را به جاده‌ها و شهرهای کشور صادر کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۳-۲۷ ۰۷:۲۴

بهترین راه این است که این اتومبیل ها فقط در شهرستان های کمتر از ۵۰۰هزار جمعیت پلاک‌گذاری شود تا تشویقی شود برای زندگی در شهرهای کم جمعیت و جلوگیری از تمرکز و ازدحام در شهرهای بزرگ