• چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98030803613
  • منبع : معاونت امور مطبوعاتی

معاون مطبوعاتی:

دفتر مطالعات خود را به‌روز و کارآمد نگه دارد

دفتر مطالعات خود را به‌روز و کارآمد نگه دارد

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها تاکید کرد: دفتر مطالعات مغز متفکر معاونت مطبوعاتی است به شرط آنکه خود را به‌روز و کارآمد نگه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خُدادی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم حمید ضیایی‌پرور و معارفه گیتا علی‌آبادی که در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، ماموریت اصلی این دفتر را رصد فعالیت‌های رسانه‌ای و کاهش فاصله تئوری و عملی در عرصه رسانه دانست و گفت: آسیب‌شناسی فعالیت‌های رسانه‌ای و پایش دقیق محتوای رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت اهالی رسانه، وظیفه ذاتی دفتر مطالعات است که در شرایط فعلی با توجه به پیچیدگی‌های رسانه‌های نوظهور و پیام‌رسان‌های موبایل‌محور، در کنار شرایط خاص کشور، این ماموریت را سنگین‌تر از گذشته کرده است.

وی «دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها» را مغز متفکر معاونت مطبوعاتی برای حرکت درست در مسیر اعتلای کارکرد رسانه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر پژوهش‌ها و مطالعات این دفتر در کنار برگزاری نشست‌های تخصصی و عمومی با استفاده از اهالی رسانه، به‌روز و کارآمد باشد، تولیدات و محصولات این دفتر می‌تواند مدیران معاونت مطبوعاتی را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری یاری کند؛ در غیر این صورت فعالیت این دفتر منفعتی برای جامعه رسانه‌ای نخواهد داشت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محتوای رسانه‌ها» را چالش اصلی فضای رسانه‌ای امروز کشور توصیف و تصریح کرد: این دفتر می‌تواند با بهره‌گیری از نخبگان رسانه‌ای، ضمن آسیب‌شناسی فعالیت رسانه‌ها و مواجهه درست با بحران‌های رسانه‌ای، به تعمیق و اثرگذاری رسانه‌ها کمک کند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های نوین اطلاع‌رسانی برای دسترسی آسان و رایگان علاقمندان سراسر کشور به تولیدات و نشست‌های این دفتر نیز باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: تغییر مسیر رسانه‌ها از «پوشش، هوادارسازی و گرایش عمومی» به «سوژه پردازی، شریک‌سازی و تخصصی‌شدن» اجتناب ناپذیر است و باید در این مسیر همراهی و حمایت شوند. در واقع دفتر مطالعات باید کمک‌کند تا کار رسانه‌ای در کشور از پوشش به سوژه‌محوری و از تبلیغ به تبیین تغییر مسیر دهد.

خُدادی همچنین با قدردانی از زحمات حمید ضیایی‌پرور و همکاران دفتر مطالعات، از گیتا علی‌آبادی به عنوان فردی آشنا و مسلط بر ماموریت‌های دفتر مطالعات یادکرد و گفت: جابه‌جایی مدیران تنها تغییر نقش‌هاست و افراد بر اساس میزان توانمندی و عملکرد خود، ماندگار و اثرگذار خواهند بود.

بنابراین گزارش، در این نشست «حمید ضیایی‌پرور» ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد خود در دفتر مطالعات برای علی‌آبادی آرزوی توفیق کرد. علی‌آبادی نیز با تشکر از حسن اعتماد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تهیه برنامه ویژه دفتر مطالعات برای سال جاری خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha