دکتر حسین حسینی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت آئین نامه توانمند سازی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: موضوع مهم این است که اعضای هیأت علمی جدید که وارد وارد سیستم آموزش عالی کشور میشود نیاز به فراگیری آموزشهای خاص هست تا بتوانند اثربخشی اجتماعی داشته باشند. در این راستا دانشگاه تهران آئین نامهای تحت عنوان "توانمند سازی اعضای هیأت علمی" به تصویب رسانده است که در این آئین نامه مسائل توانمند سازی از منظر مشارکت در حل مسائل اجتماعی، تعامل بیشتر با دانشجویان در دانشگاه و نحوه همکاریهای داخلی و بینالمللی به عنوان محور اصلی گنجانده شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بحث توانمندسازی اعضای هیأت علمی جز مسائل مغفول آموزش عالی کشور است که باید اهمیت آن مورد توجه قرار بگیرد. در واقع ما اعتقاد داریم توانمند سازی در کلیه مراحل حضور اعضای هیأت علمی در دانشگاه باید مورد توجه مسئولان باشد اما این موضوع برای اعضای هیأت علمی جدید در دانشگاهها از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: در حال حاضر آئین نامه ارتقا و توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران به تصویب هیأت امنای این دانشگاه رسیده است و در حال اجرا شدن است.
دکتر حسینی با اشاره به اهمیت کیفی نگری در برنامههای آموزشی دانشگاه تهران اظهار کرد: در راستای کیفی سازی آموزش در این دانشگاه، پس از تصویب دورههای "کهاد" به عنوان مکمل برنامههای آموزشی که مورد استقبال قرار گرفت، طرح ایجاد رشتههای دو گرایشی در مقطع کارشناسی در قالب یک دوره اصلی و یک دوره فرعی (مدل دو وجهی) در طول سال گذشته در شوراهای تخصصی مختلف دانشگاه، همچنین در جلسه مدیران گروههای آموزشی با اعضای هیأت رئیسه و شورای دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: اقدام فوق درجهت ایجاد خلاقیت و نوآوری در ترکیب و محتوای دروس، تغییر الگو از تک رشتهای به بین رشتهای، تقویت همکاریهای بین گروههای آموزشی، افزایش تعاملات دانشجویان غیر هم رشته و استفاده از ظرفیت دانشگاه تهران به عنوان جامعترین دانشگاه کشور انجام شده است. با اطمینان باید گفت اجرای این برنامه منجر به جذب و تربیت دانشجویان با استعداد تر و موفق تر خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات