• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۱:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98021809474
  • خبرنگار : 71574

تلویزیون برای عده‌ای دکان شده است!

تلویزیون برای عده‌ای دکان شده است!

یک روزنامه نگار پیشکسوت درباره تولید مسابقاتی مانند «برنده باش» و حذف این مسابقه از جدول پخش تلویزیون می‌گوید که نبود برنامه‌ریزی و بی‌توجهی به آینده مردم، اوقات فراغت و آموزش در تلویزیون برای عده‌ای به بازار، دکان و پول درآوردن تبدیل شده است.

رضا قوی‌فکر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان مطالب بالا اظهار کرد: ما از رسانه ملی که با مردم سروکار دارد و باید یک دانشگاه باشد و به مردم آموزش دهد، توقع نداریم بدون برنامه‌ریزی کاری کند که بعد در آن بماند و مردم بلاتکلیف شوند.

او ادامه داد: این کار به نوعی کلاه گذاشتن سر مردم و نادیده گرفتن آن‌هاست. این مساله به مقوله اساسی و بنیادی کشور ما بر می‌گردد؛ یعنی زمانی که افراد کاردان سر جای خود قرار نگیرند متأسفانه این اتفاق می‌افتد و این مساله به عدم مدیریت و برنامه‌ریزی ما برمی‌گردد.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکلی که در کشورمان داریم این است که مردم سر جای خود نیستند. اگر متخصصانی به کار وارد می‌شدند و افرادی که مسؤولیت کار را می‌پذیرند کارشناس و کاردان بودند متأسفانه با چنین اتفاقاتی در تلویزیون برخورد نمی‌کردیم و رسانه ملی نباید از اول به این مقوله وارد می‌شد؛ البته به دلیل این که پول خوب است و همه دوست دارند پولدار شوند به این مسیر وارد شدند. حذف برنامه برنده باش از کنداکتور، یک روشنگری بود که باعث شد مردم به آن پی ببرند که پول ناچیزی می‌دادند و برنده می‌شدند.

قوی‌فکر تصریح کرد: البته مسابقه «برنده باش» تبعات خوبی هم داشت و مردم سر ذوق می‌آمدند و شرکت می‌کردند اما به هر جهت انگیزه این مسابقه مالی بود. زمانی که تلویزیون نتواند درست برنامه‌ریزی کند و با این اتفاق که برنامه حذف شود، روبه‌رو شوند، خیلی تاسف‌برانگیز است. من اصولاً وارد شدن رسانه‌ها به این زمینه‌ها را تقبیح می‌کنم.

او با اشاره به تغییر اسپانسر مسابقه «برنده باش» اظهار کرد: تغییر اسپانسر راه به جایی نمی‌برد زیرا اصل ماجرا مهم است و شیوه این نوع برنامه‌ها اشتباه است. این مساله که یک نفر در یک مسابقه شرکت کند و جایزه بگیرد اشکالی ندارد اما اینکه با پول مردم به آن‌ها جایزه دهند قمار است. ما در فرهنگمان تشویق و جایزه دادن و تقبیح را داریم.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت بیان کرد: پربیننده‌ترین برنامه‌ها در گذشته و حال برنامه‌هایی بود که معلومات عمومی مردم را بالا می‌برد. مسابقه نباید حالت کاسب کارانه و قمارگونه بگیرد و افراد متخصص این حوزه باید برای فرد شرکت‌کننده جایزه مناسب و متعارف پیدا کنند. این مساله که با پول مردم جایزه بدهند، کاسبی است و باید از حالت بیزینس خارج شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha