• دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98020904777
  • خبرنگار : 71567

وزیر سابق علوم تاکید کرد

آموزش عالی از رشد پرشتاب و کمی عبور کرده است

آموزش عالی از رشد پرشتاب و کمی عبور کرده است

وزیر سابق علوم با تاکید بر اینکه آموزش عالی بعد از رشد پرشتاب و کمی به یک عقلانیت رسیده است، گفت: امیدواریم آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی بتواند به دستیابی به این عقلانیت و ثبات در آموزش عالی کمک کند.

به گزارش ایسنا، دکتر توفیقی در چهارمین همایش ملی آموزش عالی که امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به اهمیت دانشگاه اجتماعی و جامعه محور اشاره کرد و گفت: جامعه محوری و مسئولیت اجتماعی باید در مراکز آموزش عالی به عنوان یک ضرورت مورد نیاز جامعه مورد توجه قرار بگیرد و این موضوع باید در آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی گنجانده شود و اعضای هیأت علمی توجه به مساله اجتماعی را به عنوان هدف اصلی قابل توجه قرار دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: طبیعتاً اعضای هیأت علمی و دانشگاه‌های ما هر اندازه ظرفیت جامعه محوری داشته باشند، بیشتر می‌توانند به آمال و اهدافی که ترسیم کرده‌اند، نزدیک شوند و در واقع اینطور نیست که همه دانشگاه‌ها پژوهش محور باشند، بلکه مأموریت‌های دیگری نظیر مسئولیت اجتماعی نیز برای آنها ترسیم می‌شود و این موضوع باید در تمام برنامه‌های آموزش عالی مورد توجه قرار بگیرد. بنابراین باید با بررسی نقاط ضعف دانشگاه‌ها آنها را در جهت مأموریت‌های مهمتری هدایت کنیم. اگرچه در برخی از دانشگاه‌های کشور جهت‌گیری‌های خوبی در عرصه آموزش عالی شروع شده است.

وزیر سابق علوم در پایان آئین‌نامه اعضای هیأت علمی را کلیدی‌ترین و مؤثرترین آئین‌نامه در جهت دستیابی به اهداف ترسیم شده در آموزش عالی و همچنین توسعه کشور دانست و گفت: خوشبختانه در حال حاضر آموزش عالی بعد از رشد پرشتاب و کمی که در دوره‌ای با آن مواجه بود، عبور کرده و ما به یک ثبات و عقلانیت در این عرصه می‌رسیم. امیدواریم سایر شاخصه‌ها و موضوعاتی نظیر آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی بتواند در حرکت به سمت عقلانیت بیشتر کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha