• یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۴:۲۱
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 97121809655
  • خبرنگار : 71638

یک استاد دانشگاه با اشاره به کاستی‌ها در فرهنگ‌سازی ورزش:

آموزش و پرورش در ترویج ورزش همگانی کم‌ کاری کرده است

آموزش و پرورش در ترویج ورزش همگانی کم‌ کاری کرده است

یک استاد بازنشسته دانشگاه تربیت معلم می‌گوید که آموزش و پرورش، با آموزش های خود می‌تواند باعث توسعه ورزش همگانی شود و باید به این نکته توجه زیادی شود.

حمید خداداد درباره فرهنگ سازی در توسعه ورزش همگانی به ایسنا گفت: آموزش و پرورش کم کاری زیادی در خصوص آموزش ورزش به کودکان در مدارس کرده است. به اعتقاد من باید در آموزش و پرورش علاوه بر یاد دادن کتب درسی فعالیت‌های بدنی هم آموزش داده شود که متأسفانه در ایران با کیفیت مطلوب شاهد آن نیستیم.

وی افزود: اگر در زمینه ورزش آموزش‌های درست به کودکان داده شود همین کودکان والدین خود را مجبور می‌کنند که با هم ورزش کنند و باعث افزایش و توسعه ورزش‌های همگانی می‌شود. ولی تاکنون شاهد کم کاری‌های زیادی در این زمینه از سوی آموزش و پرورش بودیم. زمانی که کودکان وارد مدارس غیر استاندارد و کوچک می‌شوند خود به خود فعالیت‌های بدنی آنها کاهش می‌یابد. کودکی که باید فعالیت بدنی انجام دهد تا در میان سالی با مشکلات جسمی و بدنی مواجهه نشود این گونه محدود می‌شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بسیاری از کشورها زنگ ورزش را در مدارس همه روزه دایر کرده‌اند نه مثل ایران که صبح‌ها را اختصاص به فعالیت‌های ورزشی بی‌کیفیت دادیم تا فقط مسئولیت این مهم را از سر خودمان باز کرده باشیم.

خداداد درباره‌ی زیر ساخت‌های ورزش همگانی گفت: معتقدم هنوز راه زیادی تا بهبود زیرساخت‌ها داریم. باید سازمان‌های مختلف و مربوطه جمع شوند و راهکارهای خود را بیان کنند و همه سازمان‌ها با کمک همدیگر در توسعه ورزش همگانی کوشش و تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تشویق عامل بسیار مهم در توسعه ورزش همگانی است گفت: باید بتوانیم علایق را در تمام اقشار جامعه ایجاد کنیم، به عنوان مثال در کشورهای غربی شاهد هستیم که افرادی که وزن کمتری دارند هزینه‌های بیمه کمتری می‌پردازند که باعث تشویق به کاهش وزن و ورزش شده است.

خداداد گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی آمارهای فراوانی می‌دهد ولی من اطلاعات زیادی ندارم که این آمارهای درست‌اند یا غلط ولی شما با مشاهده افراد جامعه خواهید فهمید که آمار ورزش همگانی بیشتر شده است یا خیر.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های مثل شنا، سالن‌های تفریحی و… در مدارس زیاد شود. البته در بحث شنا توجهات خاصی صورت گرفته است و اینکه می‌بینیم در رشته‌هایی مثل والیبال و بسکتبال و… پیشرفت کردیم به دلیل این است که فدراسیون‌ها به صورت گلخانه‌ای استعدادیابی و تلاش کردند و اگر این تلاش‌ها در زمینه‌ی ورزش همگانی صورت می‌گرفت می‌توانستیم نتایج فراوان و مثبتی دریافت کنیم. معتقدم که بخشی از زیر ساخت‌ها هم باید زیر نظر آموزش و پرورش قرار گیرد تا با برنامه ریزی درست باعث پیشرفت ورزش شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha