• چهارشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97121507865
  • خبرنگار : 71592

رئیس ستاد ارتش الجزایر برخی طرف‌ها را به بازگرداندن کشور به زمان جنگ داخلی متهم کرد

رئیس ستاد ارتش الجزایر برخی طرف‌ها را به بازگرداندن کشور به زمان جنگ داخلی متهم کرد

رئیس ستاد ارتش الجزایر تصریح کرد، ارتش به دنبال تضمین امنیت کشور خواهد بود و هرگز اجازه نخواهد داد الجزایر به دوره جنگ و خونریزی بازگردد. وی طرف‌ها را به بازگرداندن کشور به زمان جنگ داخلی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، در حالی که تظاهرات مردمی در اعتراض به نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر برای بار پنجم در انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد، احمد قاید، رئیس ستاد ارتش این کشور تاکید کرد، ارتش برای حفظ امنیت بر زمام امور کنترل خواهد داشت و هرگز اجازه نخواهد داد الجزایر به دوره جنگ و خونریزی بازگردد.

وی در ادامه طرف‌ها را به بازگرداندن کشور به زمان جنگ داخلی متهم کرده و گفت، به نظر آنها از ثبات الجزایر خسته شده‌اند.

صالح در اشاره به جنگ‌های داخلی دهه ۹۰ تصریح کرد، طرف‌هایی (که نامشان را ذکر نکرد) می‌خواهند کشور را به "سال‌های دردناک" بازگردانند اما ارتش زمام امور و کنترل کشور را به دست خواهد داشت.

وی افزود: ملت الجزایر که تروریسم را شکست دادند می‌دانند چطور باید با شرایط کشورشان برخورد کنند.

به نقل از شبکه المیادین، تظاهرات در الجزایر روز گذشته از میدان البرید المرکزی در مرکز پایتخت این کشور آغاز شد و معترضان شعارهایی در محکومیت نامزدی بوتفلیقه سر دادند و نیروهای پلیس به صورت گسترده نیز در خیابان‌ها مستقر شدند. همچنین درخواست‌هایی برای برگزاری تظاهرات‌های جدید در شهرهای مختلف الجزایر طی روز جمعه تحت عنوان "جمعه کرامت" مطرح است و اصحاب رسانه این کشور هم خواستار برگزاری تظاهرات در روز پنجشنبه شده‌اند.

یکشنبه شب مهلت ارائه پرونده نامزدی در انتخابات سراسری الجزایر که قرار است در ماه آوریل برگزار شود، پایان یافت و پنج تن از جمله بوتفلیقه پرونده نامزدی خود را به شورای قانون اساسی ارائه کردند، این در حالی است که شخصیت‌های سیاسی مستقل مخالف انصراف خود را از این رقابت انتخاباتی اعلام کردند.

گزارش‌ها درباره تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی در دوره جدید انتخابات موج گسترده‌ای از اعتراضات را در پی داشت؛ مساله‌ای که رئیس جمهوری را وادار کرد تا از طریق دادن تعهداتی مردم را آرام کند. وی از طریق پیامی که عبدالغنی زعلان، مدیر کمپین انتخاباتی‌اش آن را قرائت کرد، متعهد شد در صورت پیروزی در این انتخابات، انتخابات زودهنگامی را ظرف یک سال برگزار کند.

همچنین بلقاسم ساحلی، از رهبران کمپین انتخاباتی بوتفلیقه گفت، اجرای ماده ۱۰۲ قانون اساسی در حال حاضر مطرح نیست زیرا وضعیت سلامتی بوتفلیقه مانند سابق نیست اما مانع از انجام مسؤولیت‌هایش نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha