• شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۷ / ۲۱:۱۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 97091708496
  • خبرنگار : 71605

دکتر منتظری در افتتاحیه مناظرات دانشجویی:

رعایت عقلانیت در عین شور و نشاط دانشجویی

رعایت عقلانیت در عین شور و نشاط دانشجویی

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با اشاره به تاکید بر جدال احسن در سیره ائمه و معصومین علیهم السلام خاطرنشان کرد: مناظرات دانشجویی باید در عین پاسخگویی به شور و نشاط جوانی، از عقلانیت در شأن دانشگاه و دانشجو نیز برخوردار باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی منتظری در این مراسم که امروز در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا تجربه جمعی از دانشجویان و در بستر فرهنگی جهاد دانشگاهی تشکیل شده است، ایسنای کنونی را به درخت باروری در عرصه رسانه تشریح کرد و یادآور شد: اساتید ارتباطات تاریخ رسانه در کشور را به قبل و بعد از تاسیس ایسنا تقسیم می‌کنند.

وی سپس به بیان سه نکته در مورد مناظرات دانشجویی پرداخت و تشریح کرد: در این خصوص ابتدا جنبه معرفتی و شناختی مطرح است؛ به لحاظ معرفتی معتقدیم در قرآن کریم، مشی پیامبر (ص) و ائمه معصومین علیهم‌السلام نیز به جدال احسن توصیه شده است که ما نیز باید به این موضوع اعتقاد کامل داشته و آن را به عمل درآوریم.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی همچنین مسابقه مناظرات دانشجویی را تمرین اجتماعی شدن، گفت‌وگو و برقراری دیالوگ دانست و تاکید کرد: این مسابقات باید در عین آنکه پاسخگوی شور و نشاط جوانی است، از عقلانیت در شأن دانشگاه، دانشجو و جهاد دانشگاهی نیز برخوردار باشد.

منتظری با اشاره به ماهیت رقابتی مسابقات خاطرنشان کرد: هدف اصلی از شرکت در مناظرات، برنده بودن نیست بلکه این موضوع تنها بستری است که برای حرکت فرهنگی اجتماعی فوق ترتیب داده شده است.

وی با اشاره به پایه‌گذاری خبرگزاری ایسنا در 16 آذر 1377 از سوی دانشجویان ابراز امیدواری کرد: مناظرات دانشجویی نیز همچون ایسنا بیستمین سال تاسیس خود را پشت‌سر بگذارد.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در پایان سخنان خود تاکید کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد رسمی دولتی نبوده بلکه یک نهاد انقلابی است که با حضور دانشجویان و از سوی آنها شکل گرفته و امروز مسئولیت خدمت در عرصه‌های مختلف را به دوش گرفته است. بنابراین چنانچه کوتاهی و نقصی در آن موجود است نیز باید از سمت خود دانشجویان و جهادگران برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha